۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۴۹۷
وزیر اطلاع رسانی سوریه عنوان کرد؛

قطر خطرناکترین حامی تروریست‎ها در سوریه

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع رسانی سوریه، قطر را خطرناکترین حامی تروریست‎ها در سوریه دانست و گفت: هیچ جنگی بدون پشتوانه مالی شدنی نیست.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‎وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم در مسکو تصریح کرد: برخی کشورها با حمایت از گروه‎های تروریستی علیه سوریه وارد جنگ شدند.

این مقام سوری خاطرنشان کرد: این کشورها با گزارش های تحریف شده و هدفمند، در تلاشند آبروی سوریه را در برابر افکار عمومی و همچنین سازمانهای بین المللی خدشه دار کنند؛ بنابراین باید در این مرحله گامهایی را جهت مقابله با این اقدامات برداشت.

 

وی افزود: دشمنان برای خارج کردن سوریه از محور مقاومت و کشاندن آن به سمت اردوگاهی دیگر، دمشق را هدف حملات نظامی و تبلیغاتی قرار داده اند.

 

زعبی تصریح کرد: اظهارات برخی گروه ها در مورد پیش شرط کناره گیری بشار اسد فقط بهانه ای برای تغییر سیاست سوریه در این باره (مقاومت) است.

 

وی تأکید کرد: دمشق اسناد و مدارک موثقی از دست داشتن برخی کشورها در حمایت از گروه های تروریستی مانند "القاعده" و "جبهه النصره" در اختیار دارد.

 

اندرو کوزنیتسوف، معاون رییس مرکز تحقیقات ژئوپلتیک روسیه نیز با تشریح موضع کشورش در مورد بحران سوریه به خبرنگار العالم گفت: موضع روسیه برای حل بحران سوریه بر اساس توافقنامه ژنو است، این توافقنامه تنها راه حل موجود به شمار می آید و توافق هایی نیز در سطح بین الملل با آن صورت گرفته است.

 

وی افزود: مسکو کمکهای اقتصادی و هرگونه حمایتی را به دمشق ارائه می دهد، تا این کشور از بحران خارج شود./980/ب101/د

ارسال نظرات