۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۶۳۵۱۱

برگزاری همایش بین‌المللی قرآن کریم در عصر جهانی‌شدن در برونئی

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «قرآن کریم در عصر جهانی‌شدن» روزهای 20 و 21 شهریورماه سال جاری به همت دانشکده اصول دین دانشگاه اسلامی «السلطان الشریف علی» برونئی برگزار می‌شود.
 برونئي

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  همایش بین‌المللی «قرآن کریم در عصر جهانی‌شدن» به همت دانشکده اصول دین دانشگاه اسلامی «السلطان الشریف علی» برونئی در روزهای 20 و 21 شهریورماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

این همایش در سالن دانشگاه اسلامی السلطان الشریف علی برگزار خواهد شد و آیه 9 سوره اسراء: «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا: قطعا این قرآن به [آیینى] که خود پایدارتر است راه مى‏‌نماید و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته مى‏‌کنند مژده مى‏‌دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود» به عنوان شعار آن انتخاب شده است.

 

گردهم‌آوردن علما و اندیشمندان حول قرآن کریم به منظور نمایش جدیدترین پژوهش‌های قرآنی در علوم و معارف بشری که گویای جایگاه این کتاب بزرگ است، ارتباط امت با قرآن کریم و تجدید میثاق با این کتاب مقدس و تقویت ارزش‌های ایمانی، اخلاقی، تربیتی و رفتاری در میان آنان، نشان‌دادن نقش پیشگام کشورها و مؤسسات در اعتمان به قرآن کریم از طریق آشنایی با سنن کیهانی در جهان در حال تغییر که قرآن کریم به آن‌ها اشاره کرده، از اهداف برگزاری همایش برونئی عنوان شده است.

 

توسعه ابزارهای علمی و شناختی در مطالعه قرآن کریم و کشف شیوه‌های جدید در آموزش کلام وحی با به کارگیری تکنولوژی مدرن برای نشر آموزه‌های این کتاب عظیم، بسیج کارشناسان قرآن کریم و همه فعالان عرصه پژوهش‌های قرآنی به‌منظور وضع اصول و ضوابط علمی استخراج پایه‌های رنسانس بشری، تبیین ابعاد اعجاز علمی قرآن در علوم تجربی، نشان‌دادن تسلط پژوهش‌های متنوع قرآنی و تأثیر آن در رشد اندیشه‌، فرهنگ و تمدن انسانی و تعیین ابزارهایی فعال مبتنی بر قرآن کریم برای رویارویی با چالش‌های عصر حاضر و مبارزه با دشمنان کتاب خدا نیز از دیگر اهداف همایش برونئی است.

 

بخشی از همایش نیز به بررسی تأثیر اعجاز علمی در تبلیغ رسالت اسلام در عصر جهانی‌شدن، سیره نبوی و روش تألیف آثار در این زمینه، فن‌آوری‌های معاصر و دیگر علوم و معارف بشری که به قرآن خدمت می‌کنند، حقیقت تمدن و عناصر اساسی آن در قرآن کریم، ضرورت یکپارچگی امت اسلام و ارائه راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات آن و اهتمام قرآن کریم به برادری انسانی و منافع شخصی و گروهی اختصاص یافته است.

 

صهیونیسم؛ تهدیدی در مقابل حاکمیت قرآن، تنصیر(ترویج مسیحیت در بین مسلمانان)؛ تهدیدی در مقابل رسالت قرآن، سکولار و نفوذ آن در میان امت قرآن، لیبرالیسم و تهدیدات مداوم آن برای گمراه‌کردن امت قرآنی، جنبش‌های شرق‌شناسی و تأثیر آن در مطالعات قرآنی و دعوت قرآن به تزکیه نفس نیز از دیگر مباحث مورد بررسی در همایش خواهد بود. /982/ب101/د

 

 

ارسال نظرات