۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۶۳۱

اعتراض‌های گسترده به انتشار اعلامیه علیه مسلمانان در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ انتشار اعلامیه علیه مسلمانان در انگلیس با اعتراض گسترده قشرهای مختلف این کشور مواجه شد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تونی بمبر، سیاستمدار راستگرای افراطی انگلیس با هدف موفقیت در انتخابات آتی، اقدام به انتشار اعلامیه‌هایی علیه مسلمانان کرده که با اعتراض‌های گسترده‌ای مواجه شده است.

 

تونی بمبر، نامزد انتخابات ماه آینده شورای لانکاشایر و عضو حزب ملی بریتانیا، در این اعلامیه‌ها ضمن متهم کردن مسلمانان به دست داشتن در «تجارت هروئین»، از اعضای شورای منطقه «لانکاشایر» انگلیس خواسته شده که از این کمپین جدید ضداسلامی حمایت کنند.

 

این اقدام منجر به اعتراضان و انتقادات گسترده نسبت به این حرکت که رواج دهنده نفرت و خشونت علیه یک اقلیت است، شده است.

 

کیلب تاملینسن، عضو شورای شهر «لیلاند» لانکاشایر اعلام کرد: این اعلامیه مملو از نفرت و بیزاری نسبت به یک اقلیت دینی است و من نمی‌خواهم چنین چیزی از درب منزلم به داخل فرستاده شود.

 

تاملینسن یکی از سه عضو فعلی شورای لانکاشایر است که چنین اعلامیه‌ها و جزوه‌هایی را از طرف تونی بمبر، نامزد انتخابات ماه آینده شورای لانکاشایر و عضو حزب ملی بریتانیا دریافت کرده است.

 

تونی بمبر در سال 2010 نیز به اتهام انتشار اعلامیه‌های علیه مسلمانان و گسترش نفرت علیه این اقلیت دینی دستگیر شد، اما از سوی دادگاه تبرئه و آزاد شد.

 

پیام آمیخته با نفرت این اعلامیه‌ها به صورت گسترده از سوی اعضای شورای لانکاشایر محکوم شد.

 

حدود 2 میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند که چند سالی است هدف مقاصد سیاسی گروه‌های راست افراطی این کشور مانند لیگ دفاع انگلیس و حزب ملی بریتانیا قرار گرفته‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات