۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۶۳۷۱۲
ائتلاف گروه‎های حقوق بشر انگلیس:

امارات متحده عربی مخالفان خود را شکنجه می‎کند

خبرگزاری رسا ـ ائتلافی از گروه‎های مختلف حقوق بشر در انگلیس ضمن محکوم کردن امارات متحده عربی به شکنجه کردن مخالفان، از نخست وزیر انگلیس خواستند که این موضوع را در دیدار با رییس جمهور امارات مطرح کند.
شکنجه مخالفان در امارات

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری سازمان عفو بین الملل، ائتلافی متشکل از هفت سازمان فعال در زمینه حقوق بشر در انگلیس از دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور خواستند که در دیدار پیش رو با رییس جمهور امارات متحده عربی وضعیت نامناسب حقوق بشر در این کشور را مطرح کند.


سازمان هایی از قبیل عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر در نامه ای از دولت انگلیس خواستند که تحقیقات مستقلی در مورد محاکمه ناعادلانه و شکنجه مخالفان در امارات متحده عربی صورت دهد.


شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رییس جمهور امارات قرار است روز دوشنبه به طور رسمی به انگلیس سفر کند.


گروه های مختلف حقوق بشر در انگلیس، دولت امارات را به "پاسخ تبعض آمیز و نامناسب به انتقادات صلح آمیز، عدم محاکمه عادلانه مخالفان و شکنجه آنان" متهم کرده اند.  


در میان افرادی که امارات متحده متهم به شکنجه آنان است سه تبعه انگلیسی نیز حضور دارند که در ماه ژوئن سال میلادی گذشته دستگیر شدند.


گروه های حقوق بشر همچنین از محاکمه نود و چهار نفر از مخالفان که متهم به تلاش برای سرنگونی دولت امارات متحده عربی هستند انتقاد کردند.


سارا لیه ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر، از نخست وزیر انگلیس خواست که قدری جسارت از خود نشان داده و سکوت خود را در قبال وضعیت اسفناک حقوق بشر در امارات متحده عربی بشکند./990/ب902/د

ارسال نظرات