۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۶۳۸۱۲
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد:

نمایشگاه کتاب امسال بهتر از دوره های گذشته آماده شده است

خبرگزاری رسا - قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه گفت: امسال نمایشگاه کتاب تهران، زودتر و بهتر آماده شده است.
پورمحمدي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از آخرین مراحل آماده سازی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال نمایشگاه کتاب تهران، زودتر و بهتر آماده شده و از فضای موجود، بهتر استفاده شده است.

 

وی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه کتاب افزود: کتاب، یکی از ابزار پیشرفت و سر منشا علم است. متاسفانه ما در ایران، کمتر کتاب می خریم و می خوانیم و این ایراد به مردم ایران وارد است.

 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت چاپ کشور را پیشرفته ارزیابی کرد و اظهار کرد: با توجه به روند پیشرفت صنعت چاپ و نشر در کشور، افزایش قیمت ضربه شدیدی به این صنعت وارد کرده و ناشران ما که از مظلوم ترین و پر کارترین اقشار جامعه هستند، دچار برخی محدودیت ها و مشکلات شده‌اند.

 

پورمحمدی تصریح کرد: دولت و مسئولان باید برای این بخش گام های سریع و اثر بخش بردارند تا ضربه‌های وارد شده به این صنعت جبران شود.

 

وی با مقایسه نمایشگاه کتاب تهران با دیگر نمایشگاه های معتبر دنیا گفت: مهمترین ویژگی نمایشگاه کتاب تهران، استقبال قشرهای مختلف از این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است.

 

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 11تا 21 اردیبهشت ماه سال 92 در مصلای امام خمینی رحمةالله علیه برپاخواهد شد./992/د102/ق

ارسال نظرات