۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۶۴۲۸۵

مقررات ممنوعیت حجاب در مدارس به مراکش رسید

خبرگزاری رسا ـ شماری از دانش‌آموزان مدرسه «ابن سینا» در شهر «تانگر» مراکش به خاطر رعایت حجاب اسلامی از مدرسه اخراج شدند.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسوولان مدرسه «ابن سینا» در شهر «تانگر» مراکش، دانش‌آموزان محجبه را به خاطر رعایت پوشش اسلامی از مدرسه اخراج و با آنان بدرفتاری کردند.

 

این دانش‌آموزان مسلمان که اکنون به مدت پنج روز است از مدرسه محروم شده‌اند، از علت این اقدام مسؤولان مدرسه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

 

مسؤولان مدرسه در توضیح علت اخراج این دانش‌آموزان در کمال تعجب ابراز داشتند، روسری این دختران بیش از اندازه بزرگ بوده است.

 

آنان این دختران محجبه را که در محوطه ورودی مسجد تجمع کرده بودند، تهدید و اعلام کردند که اگر این مکان را نیز ترک ننمایند، روسری را به زور از سر آنان بر خواهند داشت.

 

مسؤولان مدرسه در ادامه با استفاده از کلمات توهین‌آمیز، این دختران را افراطی خواندند و حتی حجاب را از سر یکی از این دانش‌آموزان برداشتند.

 

دانش‌آموزان محجبه نیز در پاسخ به این اقدام با نوشتن نامه‌ای به مسؤولان مدرسه و سازمان‌های مختلف نارضایتی خود را از این بابت اعلام و ابراز امیدواری کردند، بتوانند هر چه سریع‌تر به کلاس‌ برگردند./982/ب102/د

ارسال نظرات