۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۶۵۰۴۲
در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛

مجموعه «ره‌پویان پژوهش» در غرفه نشر هاجر رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هم‌زمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مجموعه چهار جلدی ره‌پویان پژوهش در غرفه نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی می‌شود.
نشر هاجر
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی مولایی مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: رونمایی از مجموعه چهار جلدی ره‌پویان پژوهش روز دوشنبه 16 اردیبهشت ساعت 15:30 با حضور مدیر و معاونان حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام می‌شود.
وی افزود: مجموعه ره‌پویان پژوهش برای آشنایی با اصول، مهارت ها، آموزش‌ها و راهبردهای پژوهشی به قلم سیدحسین اسحاقی به چاپ رسیده است.
مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران بیان اینکه از نیازهای ضروری پژوهشگران، آشنایی با رموز پژوهشگری، اسرار نویسندگی، مهارت‌افزایی پژوهش و سرانجام پویایی و تولید علم است، افزود: به منظور پاسخگویی به این نیازها، نشرهاجر اقدام به تهیه و چاپ سلسله مباحث پژوهشی با عنوان کلی ره‌پویان پژوهش کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برای نیل به موفقیت در هر زمینه‌ای، نیازمند به مباحث پیش نیازی و اندوخته‌های نظری از جمله مفهوم‌شناسی، مسأله‌شناسی، آشنایی با اهداف و روش‌های آن علم هستیم که این امر در پژوهشگری اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام مولایی موضوعات محوری این چهار جلد را شامل رموز پژوهشگری (مفهوم‌شناسی، منبع‌یابی و آفرینش اثر پژوهشی، اسرار نویسندگی (نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی)، اصول و مهارت‌های پایان‌نامه نویسی، از آزاد‌اندیشی تا تولید علم (دور اما نزدیک) برشمرد.
وی اضافه کرد: این آموزه‌ها می‌تواند فرایند منطقی، معقول و سازمان‌یافته‌ای را برای آشنایی با پژوهش، نگارش، روشمندی و نهایتاً تولید آثار فاخر به همراه داشته باشد.
مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مجموعه «ره‌پویان پژوهش» محققان را با دنیای تحقیق آشنا ساخته است و تغییرات اساسی در تلقی و ادراک، پژوهش و تتبّع و کاربست و اجرا ایجاد می‌کند./9191/د102/ق
ارسال نظرات