۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۶۵۱۴۱
یکی از علمای عراق:

تکفیری‎ها پسمانده مکتب بنی‎امیه هستند/ اردوغان بازیگر ماهر سینما است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق با اشاره به جنایت‎های وحشیانه تروریست‎ها در سوریه گفت: تکفیری‎ها پسمانده مکتب بنی امیه هستند که با نبش قبر صحابه پیامبر(ص) ماهیت سفیانی خود را آشکار کردند.
آيت الله سيد علي حسيني يکي از علماي عراق آيت الله سيد علي حسيني

 

آیت الله سید علی حسینی از علمای عراق در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به جنایت وحشیانه تروریست‎ها در تخریب و نبش قبر حجر بن عدی صحابه پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) در سوریه اظهار داشت: حجر بن عدی به دلیل عشق و محبت به حضرت علی(ع) از سوی معاویه به شهادت رسید و امروزه شاهد آن هستیم که پیروان محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه، مکتب معاویه را سرمشق خود قرار دادند و با نبش قبر صحابه پیامبر(ص) ماهیت سفیانی بنی امیه‎ای خود را آشکار کردند.

 

این عالم عراقی ادامه داد: تکفیری‎ها پسمانده مکتب بنی امیه اند که به دلیل تنفر از شیعیان محب اهل بیت(ع) کینههای چند ساله معاویه را با تخریب ضریح و نبش قبر حجر بن عدی بروز دادند.

 

وی با بیان این که جنایت وحشیانه تروریست‎ها در حق صحابه پیامبر(ص) مخالف آیین و شریعت اسلام است، تأکید کرد: تروریست‎ها جنایت‎های وحشیانه را با دستور استکبار و حکام عرب حاشیه خلیج فارس برای ایجاد فتنه میان مذاهب در منطقه خاورمیانه انجام می‎دهند تا مقدمات نفوذ رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی را مهیا سازند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به نقش فتواهای علمای تکفیری در چنین جنایت وحشیانه ای، گفت: نقش فتواهای تکفیری در تخریب و نبش قبر حجر بن عدی کاملا روشن است. علمای تکفیری به بهانه واهی استعانت و استغاثه شیعیان از اهل بیت(ع) فتوای شیطانی تخریب بارگاه های بزرگان امت نظیر حجر بن عدی را صادر کردند.

 

وی افزود: علمای تکفیری بر اساس منافعشان به صدور فتوا می پردازند. آنان ساخته و آموزش دیده استکبار برای ایجاد شکاف و برهم زدن همبستگی میان مسلمانان هستند.

 

این عالم عراقی حمایت حاکمان عرب و علمایی نظیر قرضاوی از تروریستهای جنایتکار در سوریه را برنامه‎های از قبل سازمان یافته مزدوران و دشمنان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: قرضاوی دست نشانده آمریکا و اسرائیل است، من مطلبی در روزنامه ای از وی خواندم که گفته بود اگر حضرت محمد(ص) در این برهه کنونی ظاهر شود برای حل مشکلات و بحران‎های امت اسلامی با آمریکا و ناتو روابط دوستانه ای برقرار می کند.

 

وی با تأکید بر این نکته که استکبار جهانی از قرضاوی برای نابودی اسلام استفاده می کند، اظهار داشت:  قرضاوی از افراطگران متعصب و جاهل این دوران است که با دلارهای آمریکا و پول‎ کشورهای عربی از جمله قطر و عربستان به اجرای برنامه‎های شیطانی استکبار جهت ایجاد فتنه میان سنی ها و شیعیان می پردازد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به جنایت‎های اخیر در سوریه، عراق و یمن و موضع گیری برخی کشورها از جمله ترکیه، عربستان و قطر در قبال جنایت‎های وحشیانه ای که در سوریه رخ می‎دهد، گفت: چهره واقعی حاکمان این کشورها برای ملت‎های اسلامی مشخص شده است،  اردوغان رییس جمهور ترکیه در گذشته مدعی حمایت از ملت فلسطین و مخالفت با جنایت‎های رژیم صهیونیستی بود، اما امروز چهره شیطانی او آشکار شد.

 

وی افزود: در واقع اردوغان یک بازیگر ماهر سینمایی است که برنامه‎های شیطانی استکبار را به نمایش درمیآورد. خاندان آل سعود و حاکم قطر نیز بازیچه های اصلی اسرائیل و آمریکا علیه کشورهای اسلامی هستند.

 

آیت الله حسینی تأکید کرد: نبش قبر حجر بن عدی اهانت به دین و مقدسات اسلام است. علمای دینی و دانشمندان جهان باید در برابر این جنایت‎های شیطانی افراط‎گرایان موضعی اتخاد و از منحرف شدن اندیشه های دینی جلوگیری کنند./9456/ب911/د

ارسال نظرات