۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۶۵۱۹۷
یک منتقد و داستان نویس:

نویسندگان برای نوشته‌های ‌خود از منابع معتبر بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ یک منتقد و داستان نویس اظهار داشت: متأسفانه برخی از نویسندگان تحقیقات یا نوشته خود را با آغاز مطوبی شروع نمی‌کنند و یا این که در تحقیقات خود به منابع فراوان رجوع نمی‌کنند که در نتیجه ضعف آثار را به دنبال خواهد داشت.
نویسندگان برای نوشته‌های ‌خود از منابع  معتبر بهره گیرند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نقی سلیمانی، منتقد و داستان نویس بخش کودک و نوجوان در نقد و بررسی تولیدات مذهبی ادبیات کودک و نوجوان در دهه اخیر که در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت به تحلیل و بررسی تعاریف ادبیات کودک و نوجوان پرداخت و اظهار داشت: لفظ اولیه‌ای که دراین باره می‌توان گفت این است که ادبیات اگر ادبیات باشد به هر گونه‌ای هست که اگر تأثیر مثبت می‌گذارد بیانگر قدرت نویسنده است که تعیین کننده است.

 

وی در ادامه از ضعف برخی از نویسندگان در عدم تحقیق به نحو مطلوب اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه برخی از نویسندگان تحقیقات یا نوشته خود را با آغاز مطوبی شروع نمی‌کنند و یا این که در تحقیقات خود به منابع فراوان رجوع نمی‌کنند که در نتیجه این‌ها ضعف آثار را هم به دنبال خواهد داشت.

 

این منتقد و داستان نویس کودک و نوجوان در بخشی دیگر از سخنانش، به طریقه شخصیت پردازی ائمه معصوم علیهم السلام در داستان‌ها و نوشته‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: داستان نویسی دوره‌های متفاوتی را طی کرده است که در آن گونه‌های متفاوتی به وجود آمده است و گروهی هستند که زندگی امامان معصوم علیهم السلام را در قابل داستان می‌نویسند و گروهی دیگر که اسطوره پردازی می‌کنند که ما باید در راه داستان نویسی نص قرآن کریم را الگوی خود قرار داده و از آن در داستان‌های ائمه معصوم علیهم السلام تبعیت کنیم.

 

وی ادامه داد: راه قرآن این است که هم ابعاد وجودی را می‌گوید و هم اشتباهات را، که برای این نوع می‌توان به مثال بارز حضر ت ابراهیم علیه السلام اشاره کرد./957/پ302/ق

ارسال نظرات