۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۶۵۳۳۶
یک شاعر و نویسنده:

برخی از ناشران ما تاجرند

خبرگزاری رسا ـ یک شاعر و نویسنده بیان داشت: بسیاری از ناشران ما فرهیخته نیستند، در واقع برخی از افرادهستند که با وجود این‌که ناشرند اما تاجرند و به دلیل این‌که فقط ملاک برای آن‌ها درآمدزایی است و آثار ناپخته نویسندگان جوان را خریداری می‌کنند و از این راه به آثار افراد با تجربه و نویسندگان پر محتوا بی توجهی می‌کنند.
کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود پوروهاب، شاعر و نویسنده بخش کودک و نوجوانٰ، در نقد و بررسی تولیدات مذهبی ادبیات کودک و نوجوان در دهه اخیر که در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت، بیان داشت: ما در هر مقاله‌ای که می‌نویسیم باید نگاه به کودک و یا نوجوان را مورد توجه قرار دهیم و از این رو ما در این مقوله یک دید کلی و یک دید جزیی و عمیق را باید مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: درآثاری که برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود باید به دین و نماز و روزه و... توجه ویِژه‌ای داشت.

این شاعرو نویسنده بخش کودک و نوجوانٰ ادامه داد: نویسندگان نباید امور آشکار جامعه را در آثار خود تبیین کنند بلکه برای کودک و نوجوان باید به موشکافی مسائل درونی جامعه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بحران بسیار خطرناک نبود اطلاعات موثق نویسندگان را آزار می‌دهد و سبب شده است که نویسندگان منبعی موثق و مطلوب برای استفاده در داستان نویسی نداشته باشند.

پوروهاب در ادامه به وجود برخی که فرهیخته نیستند و در سیستم نشر کشور دخالت دارند اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از ناشران ما فرهیخته نیستند، در واقع برخی از افراد هستند که با وجود این‌که ناشرند اما تاجرند و به دلیل این‌که فقط ملاک برای آن‌ها درآمدزایی است و آثار ناپخته نویسندگان جوان را خریداری می‌کنند و از این راه به آثار افراد با تجربه و نویسندگان پرمحتوا بی توجهی می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: گاهی هم نویسندگان ما شخصیت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله را به گونه‌ای وصف می‌کنند که دست نیافتنی است که این امری خطا است بلکه باید شخصیت‌ها را به گونه‌ای به تصویر بکشند که یک کودک بتواند با آن‌ها انس بگیرد./957/پ202/ق

ارسال نظرات