۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۶۵۳۴۹
استاد دانشگاه صدا و سیما:

امروزه ضرورت کتاب خوانی بیش از هر زمان دیگری است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه صدا و سیما گفت: امروزه ضرورت کتاب خوانی بیش از هر زمانی مهم شده است و ما به دنبال این نیاز باید بدانیم کتاب‌های ما به چه اندازه نیازهای جامعه را مطالبه می‌کند و سعی کنیم با توجه به پیشرفت علوم، در انتشار کتب تازه تلاش کنیم تا نیازهای جامعه بر آورده شود.
مطالعه و تحقيق در حوزه علميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید بشیر حسینی، استاد دانشگاه صدا و سیما، در همایش کتاب و رسانه که در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت، نقش کتاب را در زندگی‌های روزمره انسان‌ها مهم دانست و خاطرنشان کرد: کتاب ابعاد مختلفی دارد و از جنبه‌های بسیاری می‌توان به بررسی آن پرداخت که چرایی خواندن کتاب، چگونه خواندن و ... جزء این ابعاد است.

 

وی افزود: امروزه ضرورت کتاب خوانی بیش از هر زمانی مهم شده است و ما به دنبال این نیاز باید بدانیم کتاب‌های ما به چه اندازه نیازهای جامعه را مطالبه می‌کند و و سعی کنیم با توجه به پیشرفت علوم، در انتشار کتب تازه تلاش کنیم تا نیازهای جامعه بر آورده شود.

 

حسینی ادامه داد: امروز ما با بسیاری از شعارها می‌خواهیم آمار کتاب خوانی کشور را بالا ببریم اما باید گفت این امر تا زمانی که کتاب را یک وسیله آگاه کننده ندانیم به وقوع نخواهد پیوست.

 

وی در ادامه به نشانه‌ها و علائم یک کتاب مطلوب و مفید اشاره کرد و بیان داشت: یک کتاب مطلوب باید دارای ویژگی‌هایی هم چون کوتاه بودن، شیرین بودن، ارسال سریع هدف به مخاطب و ساده بودن را داشته باشد تا بتواند برای مخاطبین مفید حال واقع شود.

 

این استاد دانشگاه افزود: ما در جامعه و اقشار گوناگون آن نویسنده‌ای واقعی و به تمام معنا را نمی شناسیم بلکه نویسندگی حرفه‌ای است که افراد در کنار مشاغل دیگر خود آن را انجام می‌دهند. /957/پ202/ق

ارسال نظرات