۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۶۵۴۳۱

فراخوان مقاله‌ برای نخستین همایش بین‌المللی قرآنی در الجزایر

خبرگزاری رسا ـ جمعیت دینی عبدالله بن‌مسعود الجزایر با اعلام برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تحت عنوان «چگونه با قرآن کریم رفتار کنیم؟»، علاقمندان را به مقاله‌نویسی برای این رویداد قرآنی علمی در استان «النعامه» این کشور برگزار می‌شود، فراخواند.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز الدراسات القرآنیه، جمعیت دینی عبدالله بن مسعود در الجزایر اعلام کرد: نخستین همایش بین‌المللی خود را تحت عنوان «چگونه با قرآن کریم تعامل کنیم؟» را در تاریخ 7 تا 14 تیرماه سال جاری در استان النعامه برگزار خواهیم کرد.

 

ستاد برگزاری، پنج محور اساسی این همایش بین‌المللی و مهمترین موضوعاتی را که علاقمندان می‌توانند مقالات خود را درباره آن به رشته تحریر درآورند، اعلام کرد.

 

نخستین محور، «مفاهیم عمومی درباره قرآن کریم» است که شامل ویژگی‌های قرآن کریم و اهداف آن، معرفی کلی قرآن و محورهای اساسی این کتاب آسمانی است.

 

دومین محور همایش، «چگونه به حفظ و شنیدن قرآن کریم مبادرت ورزیم؟» است که خود شامل موضوعات قرائت صحیح؛ شرایط و قواعد، گوش دادن به قرآن و تدبر در آیات این کتاب عظیم و شیوه‌های حفظ قرآن کریم از گذشته تا به امروز است.

 

محور سوم این همایش «فهم و تفسیر قرآن» است که شامل موضوعاتی چون مکاتب و شیوه‌های تفسیر قرآن، شرایط فهم صحیح و تفسیر آیات الهی، اعجاز و تفسیر علمی قرآن، هشدارها و لغزش‌های فهم قرآن و تفسیر موضوعی این کتاب مقدس است.

 

همچنین محور چهارم این همایش بین‌المللی، «چگونه از قرآن کریم در عمل و تبلیغ پیروی کنیم» بوده که شامل موضوعاتی چون «قرآن؛ شیوه زندگی»، «قرآن کریم؛ قانون اساسی» و «درمانگری قرآن کریم» است.

 

آخرین محور این همایش نیز «پرورش و قانون‌گذاری» است که خود شامل موضوعاتی از قبیل اعجاز تشریعی قرآن کریم، شیوه پرورشی و تربیتی قرآن کریم، قواعد عمومی قرآن کریم، دوره‌های تربیت قرآن، تربیت قرآنی با داستان‌های قرآن کریم و غیره است.

 

شرایط شرکت در همایش بین‌المللی «چگونه با قرآن کریم رفتار کنیم؟» نیز ارسال چکیده یک صفحه‌ای مقالات در قالب موضوعات اعلام شده تا 25 اردیبهشت‌ماه و تألیف مقاله 20 صفحه‌ای با فونت 18 Traditional Arabic برای شرکت در همایش به همراه ارسال یک نسخه از رزومه افراد علاقه‌مند است.

 

لازم به ذکر است رییس این همایش استاد «مکاوی محمد» بوده و کمیته علمی همایش را «خلواتی صحراوی»، «بن یده حبیب»، «زلاطی موسی»، کنانده بوعلام» و «بن دیمیة الجیلانی» تشکیل می‌دهند.

 

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق آدرس الکترونیک mekkaoui2013@gmail.com با جمعیت عبدالله بن مسعود که مسوولیت برگزاری این همایش را بر عهده دارد، مکاتبه کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات