۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۶۵۷۵۱
محقق و تاریخ‌دان انقلاب اسلامی ایران:

پیروزی انقلاب اسلامی حاصل قیام پانزده خرداد بود

خبرگزاری رسا ـ محقق و تاریخ دان اانقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: وجود رهبری حضرت امام خمینی رحمةالله علیه معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران بود که هدف قیام پانزده خرداد را به مرحله پایانی رساند و انقلاب اسلامی ایران را بر رژیم ستم شاهی پیروز گرداند.
قيام 15 خرداد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی کردی، محقق و تاریخ‌دان انقلاب اسلامی، در همایش مبدأیت سیر تاریخ نگاری قیام 15 خرداد که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، به جایگاه 15 خرداد در انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های قیام 15 خرداد با دیگر قیام‌ها این بود که این قیام در زمان خود به نتیجه نرسید بلکه همزمان با پانزده سالگی‌اش به هدف خود رسید.

 

وی افزود: وجود رهبری حضرت امام خمینی رحمةالله علیه معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران بود که هدف قیام پانزده خرداد را به مرحله پایانی رساند و انقلاب اسلامی ایران را بر رژیم ستم شاهی پیروز گرداند. 

 

این محقق و تاریخ‌دان انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز در کشور ما افراد بزرگ، کسانی هستند که یا در زندان‌های رژیم ستم شاهی شکنجه می‌شدند و یا این‌که به تبعیدگاه‌های مخوف برده می‌شدند.

 

وی در خصوص تنها بودن کشور در زمان به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در هنگامی که به پیروزی رسید تنها و بی یاور بود.

 

کردی در ادامه از شجاعت شهید مطهری و علم وی  هم سخنی گفت و عنوان کرد: شهید مطهری به عنوان رییس گروه فقهی دانشگاه تهران به یکی از استادان می‌گفت که با وجود این‌که من تلویزیون رژیم شاهنشاهی را قبول ندارم اما حاضرم در رابطه با مارکسیست‌ها و ... با شما در تلویزیون صحبت کنم، این‌ها بیانگر این است شهید مطهری مردی عالم و دلسوز بود./957/پ202/ق

ارسال نظرات