۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۶۵۸۷۸
کنگره آمریکا اذعان کرد؛

تحریم‎ها در بلند مدت به نفع ایران است

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقات کنگره آمریکا گزارشی منتشر کرده است که ثمر بخشی تحریمهای آمریکاعلیه ایران را زیر سوال می برد.
تحريم هاي آمريکا عليه ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، در گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا که یک شاخه تحقیقاتی فراحزبی است تاکید شده که تحریم های آمریکا نه تنها در کنترل  برنامه هسته ای ایران  شکست خورده بلکه نتوانسته است در سیاست منطقه ای وداخلی این کشور هم تغییری ایجاد کند.

 

در این گزارش آمده است که تحریم ها فروش نفت ایران را نصف  کرده، تولید ناخالص ملی کاهش یافته اما این نتایج اصلا راضی کننده نیست.

 

کنگره آمریکا در نتایج تحقیقات خود اذعان کرده که تحریم ها  نفوذ ایران و تواناییهای استراتژیک آن رادر منطقه خاور میانه کاهش نداده است . گزارش بخش تحقیقات کنگره امریکا حاکی از آن است که تجار ایرانی  با استفاده از روش های مبادله بانکی غیر رسمی صادرات غیر نفتی کشور را مانند محصولات کشاورزی، مواد معدنی و کالاهای صنعتی افزایش داده اند.

 

کنگره امریکا در نتیجه گیری تحقیقاتی خود در باره تحریمهای اعمال شده علیه ایران تاکید می کند: حتی برخی معتقدند که تحریم ها در بلند مدت برای ایران سودمند نیز بوده است زیرا این کشور را وادار کرده  اقتصاد خود را توسعه دهد و از وابستگی خود به درآمدهای نفتی بکاهد./990/ب102/د

ارسال نظرات