۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۰۹۴
کتاب‌شناسی مطالعات قرآنی در زبان‌های اروپایی؛

کارنامه پژوهش های غیر مسلمانان در 500 سال گذشته

خبرگزاری رسا ـ یک استاد دانشگاه تهران با بیان این که این کتاب ارزش بررسی و معرفی مفصل دارد در بیان ویژگی های آن گفت: در باب محتوای این کتاب، مؤلف تلاش کرده اند که حدود نه هزار کتاب و مقاله به شش زبان اروپایی را شناسایی و عناوین و محتوای آن را رصد کنند و کارنامه ای از پژوهش های غیر مسلمانان در 500 سال گذشته در این کتاب فهرست شود.
کتاب شناسي مطالعات قرآني در زبان هاي اروپايي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر مجید معارف استاد دانشگاه تهران، در آیین رونمایی از «کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی» در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این که این کتاب ارزش بررسی و معرفی مفصل دارد در بیان ویژگی های این کتاب گفت: در باب محتوای این کتاب مؤلف محترم تلاش کرده که حدود نه هزار کتاب و مقاله به شش زبان اروپایی را شناسایی و عناوین و محتوای آن را رصد کند و کارنامه ای از پژوهش های غیر مسلمانان در 500 سال گذشته در این کتاب فهرست شود.
وی افزود: تلاش شده است تا برای استفاده بهتر از این کتاب، این آثار به فارسی ترجمه و نیز نمایه هایی از این آثار تهیه شود و در دسترس پژوهشگران قرار بگیرد.
وی با اشاره به دایرة المعارف قرآن لایندر که اولین اثر مدون در شناساندن قرآن پژوهی در کشورهای غیر اسلامی است عنوان داشت: «کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی» دومین اثر در این زمینه است که بسیار با شکوه تر و در چند سطح بالاتر علمی است که می تواند به ما بگوید در دنیای خارج از ایران و اسلام چه اتفاقات پژوهشی در عرصه قرآن می افتد.
معارف ادامه داد: وقتی در این کتاب وسعت کار پژوهشی غیر مسلمانان را در حوزه قرآن دیدم اول به قرآن و عظمت آن بالیدم که این قرآن چیست که نه هزار مقاله تنها از سوی افراد غیر مسلمان در مورد آن کار شده است.
وی با بیان این که ما باید قدر دان این نعمت باید باشیم افزود: دیدن این اثر انسان را یاد آن حدیث حضرت امیر علیه السلام می اندازد که می فرماید که الله الله که دیگران از شما در عمل به قرآن پیشی نگیرند.
استاد دانشگاه تهران با بیان این که خدا را شکر که افرادی هنوز هستند که بدون داشتن حامیان مالی به صورت فردی چنین کارهای بزرگی را انجام می دهند، گفت: امیدواریم آقای کریمی نیا که دستی قوی نیز در حدیث پژوهی دارند و کتاب حدیث پژوهی در غرب را نیز به چاپ رسانده اند، مشابه این کار را در حوزه علوم حدیث به انجام برسانند. /959/پ202/ق
ارسال نظرات