۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۲۰۴
منتقد ادبی در آیین رونمایی از کتاب «این همه یاس و نسترن»:

جای پرسش هایی چون سؤال از خرمشهر و بمباران حلبچه از آقای شفیعی کدکنی خالی است

خبرگزاری رسا ـ یک منتقد ادبی در آیین رونمایی از کتاب «این همه یاس و نسترن» عنوان داشت: جای پرسش هایی چون سوال از خرمشهر و بمباران حلبچه از آقای شفیعی کدکنی و سکوت وی در این باره در این کتاب خالی است.
کتاب اين همه ياس و نسترن
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس کلهر منتقد ادبی، در آیین رونمایی از کتاب «این همه یاس و نسترن» در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: این کتاب علی رغم صورت ساده ای که برای بیان مطالبش انتخاب کرده است، صورت گفتگو واره بودن را برای خود انتخاب کرده است و این از این جهت مهم است که ما در گفت‌وگو و مصاحبه همواره با سوال و پاسخ مواجه هستیم ولی در این جا پاسخ ها داده شده و از آن ها به سؤال می رسیم.
وی با بیان این که این کار قسمت دشوار ماجراست ادامه داد: ویژگی برجسته این اثر روشمند بودن آن در عین کوچکی و کم حجم بودن است و وی در انتخاب روش از متد شکل شناسان که روشی بسیار ساده و در عین حال گویاست استفاده کرده است.
کلهر مهمترین ویژگی این اثر را استفاده از ساختار سوال و جواب دانست و گفت: این شیوه، روایت و داستان وارگی را به کار وارد می کند و این باعث می شود مخاطب عام نیز از مطالعه آن خسته نشود و این اثر در عین حال از پرداختن به موارد جزئی پرهیز کرده و کاری یک دست را توانسته است ارائه بدهد اما نواقصی را در کارهای وی ایجاد کرده است.
این منتقد ادبی با بیان این که این کتاب در مجموع 279 سؤال در حوزه های مختلف دربر دارد عنوان داشت: جای پرسش هایی چون سؤال از خرمشهر و بمباران حلبچه از آقای شفیعی کدکنی و سکوت وی در این باره در این کتاب خالی است./959/پ203/ق
ارسال نظرات