۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۶۶۷۷۳
از سوی پلیس دینی آل‎سعود؛

پلمپ مهدکودک‎ و مراکز آموزشی قرآن کریم در قطیف عربستان

خبرگزاری رسا ـ مقام‎های عربستان سعودی روز گذشته تعدادی از مهدکودک‎ها و مراکز تدریس قرآن کریم در استان قطیف این کشور را به بهانه غیر قانونی بودن پلمپ کردند.
پلمپ مهدکودک ودار القران در قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس دینی عربستان موسوم به «هیات امر به معروف و نهی از منکر» با حمایت شماری از گشت های پلیس، نیروهای ضربتی ویژه و گروهی از پلیس بانوان، روز گذشته به تعدادی از مراکز آموزشی شیعیان در استان قطیف یورش برده و اقدام به تحقیق و بازجویی از کارکنان آن کردند.

 

منابع خبری عربستانی اعلام کردند: امارت منطقه الشرقیه کمیته ای متشکل از اعضای پلیس دینی، نیروهای ضربتی ویژه و پلیس بانوان تشکیل داده و آن را به بستن تعدادی از اماکن آموزشی شیعیان در استان قطیف موظف کرده است.

 

این منابع افزودند: این کمیته، کار خود را با حمله به دار القرآن کریم منطقه المنیره در جزیره تاروت آغاز و برخی از روش های آموزشی مطابق با فقه و عقاید شیعه را مصادره کرده و معلمان، و کارکنان این دارالقرآن را مورد بازجویی قرار دادند. نیروهای آل سعود همچنین تابلوی نصب شده بروی این ساختمان را با تکه پارچه ای پوشانده و اقدام به پلمپ آن کردند و از مسؤولان دارالقرآن خواستند خود را به امارت شرقیه معرفی کنند.

 

مهد کودک الحوراء در قطیف غیر به بهانه غیرقانونی بودن و مغایرت شیوه های آموزشی آن با سیاستهای آموزشی عربستان با یورش این نیروها و تعطیلی مواجه شد.

 

گفتنی است سیستم آموزشی دینی عربستان سعودی بر اساس اندیشه های وهابیت پایه گزاری و الزامی شده است./9456/ب902/د

ارسال نظرات