۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۶۶۷۸۸

تلاش نیجر برای گسترش اقتصاد اسلامی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ دولتمردان نیجر از تلاش خود برای فراهم کردن بسترهای قانونی لازم برای گسترش و راه‌اندازی اقتصاد اسلامی در این کشور خبر دادند.
اقتصاد اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با بالا رفتن استقبال عمومی مردم نیجر از قوانین اقتصادی مبتنی بر تعالیم اسلام، مسؤولان نیجری از تلاش برای فراهم کردن بسترهای قانونی لازم برای گسترش و راه‌اندازی اقتصاد اسلامی در این کشور خبر دادند.

 

کادر کانه، اقتصاددان نیجری که فوریه سال جاری نیز سمیناری در رابطه با اقتصاد اسلامی در «نیامی»( Niamey)، پایتخت نیجر برگزار کرده ‌بود، در رابطه با مبنای اقتصاد مبتنی بر اسلام گفت: اقتصاد اسلامی که قوانین آن از قرآن و سنت نبوی نشات گرفته شده مبتنی بر سود جمعی می‌باشد، در حالی که محور در اقتصاد غربی نفع شخصی قرار داده شده است.

 

وی همچنین ادامه داد: در اسلام انبار کردن اموال و سرمایه‌های شخصی به هیچ عنوان پسندیده نیست و شخص مسلمان باید از طرق گوناگون به هم‌نوعان خود کمک کند و به شیوه حلال درآمد خود را در جامعه به جریان بیاندازد.

 

سالی رمضان، مسؤول یک سازمان مردم‌نهاد اقتصادی در نیجر، نیز از بالا رفتن گرایش عمومی به اقتصاد اسلامی در نیجر خبر داد و اعلام کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی اقتصاد اسلامی، مبارزه با اقتصاد غربی است که بر ربا بنا نهاده شده است.

 

وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از تجار و سرمایه‌داران نیجری به خاطر مسائل و مشکلات امنیتی ناچار می‌شوند سرمایه‌های خود را در بانک‌های غربی سپرده‌گذاری کنند و این خود نشان می‌دهد اگر اقتصاد اسلامی در نیجر راه‌اندازی شود، مردم و سرمایه‌داران تا چه حد از آن استقبال خواهند کرد.

 

کارشناسان اقتصادی معتقدند در آینده نزدیک اقتصاد اسلامی به هسته اصلی فعالیت‌ اقتصادی ناحیه غرب آفریقا تبدیل خواهد شد و قرار است همایشی با حضور کارشناسان مختلف اقتصادی این ناحیه نیز ژوئن آینده در نیامی، پایتخت نیجر، برگزار شود.

 

گفتنی است جمهوری نیجر کشوری است در غرب آفریقا که بیش از 95 درصد از مردم آن مسلمان هستند.

 

طی دو دهه اخیر تعداد زیادی از مسلمانان به ویژه جوانان این کشور به مذهب شیعه دوازده امامی گرویده‌اند و گرایش به شیعه در این کشور به دنبال شیعه شدن برخی از علما و جوانان نیجری رو به افزایش است./982/ب101/د

ارسال نظرات