۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۶۹۸۱
فضل الله:

ملت فلسطین نماد جهاد و مقاومت در برابر طاغوت است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به فرارسیدن شصت و پنجمین سالروز نکبت، تصریح کرد: ملت فلسطین نماد جهاد، مبارزه و مقاومت در برابر طاغوت است.
سيد علي فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، امروز در بیانیه ای به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد روز نکبت گفت: ملت فلسطین نمونه بارز جهاد، مبارزه و مقاومت در برابر طاغوت برای احیای حقوق خود است.


وی افزود: نقشه جدید صهیونیست‌ها برای تحت شعاع قرار دادن مسأله فلسطین به واسطه ایجاد درگیری و فتنه مذهبی در جهان اسلام و کشورهای عربی است.


خطیب جمعه بیروت اظهار داشت که شصت وپنجمین سالگرد روز نکبت باید سبب اجماع مسلمانان برای کمک به ملت فلسطین و آزادسازی این کشور بشود.


حجت الاسلام فضل الله گفت: ملت فلسطین با تمام ظلم‌ و سختی‌ها توانست اراده خود را بر کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی تحمیل کند و به زندگی در کشور خود ادامه دهد.


وی مقاومت ملت فلسطین را رمز پیروزی این کشور عنوان کرد و بیان داشت: فلسطینی‌ها به واسطه مقاومت توانستند این پیام را به همگان ارسال کنند که فرزندان اصلی فلسطین خود آنان هستند.


این عالم لبنانی با اشاره به اتفاقات سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی تاکید کرد که باید با هر اقدامی که موجب ضربه زدن به مساله فلسطین و مقاومت اسلامی می‌شود، مقابله کرد.

 

روز نکبت (یوم النکبه) روزی است که با بیرون راندن صدها هزار فلسطینی از سرزمین مادری شان و اشغال اراضی آنها از سوی صهیونیست ها ، رژیم جعلی صهیونیستی در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ با پشتیبانی برخی کشور های غربی تاسیس شد.//983/ب902/د

 

ارسال نظرات