۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۶۷۳۲۴
پیش بینی‎های جدید نشان می‎دهد؛

مسیحیان انگلیس در یک دهه آینده در اقلیت قرار می‎گیرند

خبرگزاری رسا ـ در حالی که گرایش به دین اسلام در انگلیس در حال افزایش است تمایل به مسیحیت در این کشور در ۱۰ سال گذشته دارای کاهش ۱۵ درصدی بوده است.
مسيحيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج تحقیقات اخیر در انگلیس نشان می دهد که گرایش و تمایل به مسیحیت در میان جمعیت بومی انگلستان دارای کاهش بسیار چشمگیری بوده است.

 

این کاهش محبوبیت تا حدی است که بسیاری از کارشناسان انتظار دارند تعداد افرادی که خود را مسیحی می دانند در یک دهه آینده به اقلیت تبدیل شود.

 

دیوید کولمن،استاد جمعیت‌شناسی دانشگاه آکسفورد انگلیس در گفت‎وگو با دیلی تلگراف گفت: این یک تغییر بسیار اساسی است و به سختی می توان پذیرفت که چنین تغییر بزرگی در انگلیس به لحاظ گرایش مردم به دین مسیحیت اتفاق افتاده باشد.

 

نتایج تحقیقات انجام شده در سال گذشته میلادی نشان داد که که تعداد انگلیسی ها و ولزی هایی که خود را مسیحی معرفی می کردند تا 4.1 میلیون کاهش داشت که یک کاهش 10 درصد را نشان می داد.

 

اما نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که در 10 سال گذشته، تعداد افراد متولد شده در بریتانیا که خود را پیرو مذهب مسیحیت معرفی می‌کنند، 5.3 میلیون نفر کاهش داشته که این نشان‌دهنده یک سقوط 15 درصدی است.

 

کاهش تعداد مسیحیان انگلیس در حالی است که تعداد مسلمانان در انگلیس و ولز در یک دهه گذشته دارای افزایش 75 درصدی بوده است.

 

تحقیقات در این زمینه نشان دهنده این است که از هر 10 انگلیسی زیر 25 سال یک نفر مسلمان است.

 

همچنین در حالی که نیمی از مسلمانان بریتانیا زیر 25 سال سن دارند حدود یک چهارم مسیحیان بالای 65 سال هستند.

 

بر این اساس متوسط سن مسلمانان در انگلیس 25 سال است که نصف متوسط سنی مسیحیان در این کشور است.

 

فریسر واتس، استاد الهیات کمبریج طبق این آمار تصریح کرد: کاملا محتمل است که در یک دهه آینده مسیحیان در جامعه انگلیس در اقلیت قرار بگیرند./982/ب101/د

ارسال نظرات