۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۶۷۳۵۵

راه‌اندازی بخش حجاب اسلامی در موزه مذاهب جهان

خبرگزاری رسا ـ موزه مذاهب جهان شهر نیکوله در کانادا بخش ویژه‌ای را با عنوان حجاب زن مسلمان راه‌اندازی کرد.
زن، حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بخش حجاب اسلامی در نمایشگاه مذاهب جهان شهر نیکوله در استان کبک کانادا راه‌اندازی شد.

 

این بخش که به همت آندرئان پکه، مردم‌شناس کانادایی گشایش یافت، در نظر دارد با نگاهی نو و دور از تعصب به موضوع حجاب اسلامی بپردازد و تصورات غلط و خرافی رایج را در زمینه پوشش اسلامی از میان بردارد.

 

بخش حجاب اسلامی موزه مذاهب جهان کانادا از عکس‌های مختلف زنان محجبه تشکیل شده که سخنان آن‌ها در زمینه حجاب در کنار آن‌ها آورده شده است.

 

آندرئان پکه درباره هدف خود از راه‌اندازی این بخش گفت: ما می‌خواهیم به حجاب به عنوان یک امر اجتماعی نگاه کنیم و دید خود را درباره آن گسترش دهیم.

 

این مردم‌شناس کانادایی توضیح داد: هدف ما از راه‌اندازی این بخش، برداشتن پرده‌ای است که در افکار خیلی از غیرمسلمانان نسبت به مسلمانان و حجاب آن‌ها وجود دارد.

 

وی همچنین افزود: تصویری که غیرمسلمانان از مسلمانان و یک زن مسلمان دارند، بسیار دور از واقعیت است؛ هدف ما از راه‌اندازی بخش حجاب اسلامی، مبارزه با تصورات غلط از زنان محجبه است که همین تصورات موجب تحقیر و خشونت نسبت به آنان می‌شود.

 

ژان فرانسوا رویال، مدیر موزه نیز از یک سال تلاش و کار برای راه‌اندازی این بخش خبر داد و اظهار کرد: ما در نظر داریم تصویر مثبتی از حجاب ارائه دهیم چون این یک واقعیت است که واقعیات مربوط به پوشش اسلامی مورد اغفال قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: بخش حجاب اسلامی ما یک بخش شاد و متنوع خواهد بود؛ چراکه حجاب برای بسیاری از زنان انتخاب اصلی خودشان است و زنان مسلمان از حجاب خود رضایت دارند و بر خلاف تصور بعضی که آن را یک امر اجباری قلمداد می‌کنند، با داشتن حجاب احساس شادی و خوشبختی می‌کنند.

 

گفتنی است بخش حجاب اسلامی تا پاییز 2014 برقرار خواهد بود و قرار است در حاشیه آن جلسات همایش و بحث و گفت‌و‌گو نیز برقرار باشد./982/ب101/د

ارسال نظرات