۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۶۷۴۲۵
روزنامه الحیات خبر داد؛

فرانسه و انگلیس به دنبال قرار دادن حزب الله در لیست ترور اروپا هستند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه الحیات در گزارشی از تلاش فرانسه و انگلیس برای قرار دادن حزب الله لبنان در لیست ترور اروپا خبر داد.
پرچم حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات که مواضع خصمانه‌ای در قبال حزب‌الله لبنان و محور مقاومت در منطقه دارد، به نقل از منابعی که آنها را منابع آگاه فرانسوی نامیده، ‌نوشت که انگلیس هفته گذشته رسما خواستار قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست ترور اتحادیه اروپا شده است.

 

این روزنامه می‌افزاید که موضع فرانسه در این خصوص تغییر کرده و امکان دارد با این طرح موافقت کند. این منبع آگاه فرانسوی علت این امر را ورود حزب‌الله لبنان به درگیری‌ها در سوریه در کنار دولت این کشور عنوان کرده است.

 

این منابع مدعی شدند که حزب الله لبنان 1500 مبارز خود را به سوریه اعزام کرده است و آنها در درگیری‌ها حضور دارند، این در حالی است که همین منبع در تناقضی آشکار تعداد مبارزان مسلح حزب الله را بر اساس برخی ارزیابی‌ها 4 هزار نفر عنوان کرده است که به ادعای وی علیه ملت سوریه می‌جنگند.

 

بنا بر این گزارش فرانسه سعی دارد به بهانه ها و ادعاهای واهی نظیر حضور حزب‌الله در سوریه و دست داشتن در انفجار بورگاس و همچنین تلاش برای تشدید اوضاع امنیتی در لبنان برخی از مقامات این حزب را در لیست ترور اروپا قرار دهد یا اینکه بخش نظامی این حزب را به صورت کامل در این لیست قرار دهد.

 

این در حالی است که این منبع به اختلاف نظر میان اعضای این اتحادیه و مخالفت بیشتر اعضا با قرار دادن حزب الله در لیست ترور اذعان کرده و گفت که کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا و اسپانیا و قبرس و یونان نمی‌خواهند شاخه نظامی حزب‌الله را در این لیست قرار دهند./983/ب102/د

ارسال نظرات