۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۴۷۸

140 حمله نژاد پرستانه علیه مسلمانان و مساجد انگلیس

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی از ۱۴۰ حمله نژاد پرستانه علیه مساجد و مسلمانان طی دو روز گذشته در این کشور خبر داد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی اعلام کرد: در پی حمله به یک سرباز نیروهای مسلح در «وولویچ» در جنوب شرقی لندن، تجاوزها و حمله ها علیه اسلام طی دو روز گذشته افزایش یافته است.

 

این روزنامه گزارش داد: تعداد این حملات به 140 حمله رسیده است؛ افراد نژاد پرست تندرو به 9 مسجد حمله کردند و مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار دادند؛ همچنین تصایری گرافیکی نیز علیه اسلام طراحی کردند.

 

لیگ دفاع از انگلیس قصد دارد امروز تظاهراتی را علیه مسلمانان در لندن برگزار کند.

 

نیک گریفین، رهبر حزب ملی بریتانیا (BNP) نیز، یک سری مطالب ضد اسلامی در توییتر خود منتشر کرده است.

 

بر همین اساس، ائمه مساجد انگلیس به حدود یکصد مسجد در انگلیس نسبت به افزایش موج اسلام هراسی هشدار دادند.

 

افزایش حملات به مساجد و مسلمانان و اقدامات ضد اسلامی به عملکرد رسانه های غرب باز می گردد که با دامن زدن به حادثه قتل سرباز انگلیسی و نسبت دادن آن به مسلمانان مدعی شدند که عاملان این قتل به نام های «مایکل ادبولوجا» 28 ساله و «مایکل ادبویل» 22 ساله «الله اکبر گویان» به این سرباز حمله کردند و سر وی را بریده اند.

 

خبر دیگری از مساجد اروپا این که، مسجد « کولومیرز» فرانسه مورد هتاکی افراد ناشناس قرار گرفت.

 

افراد نژاد پرست با ترسیم علامت نازی و پرتاب سر خوک به داخل مسجد به مقدسات اسلام توهین کردند.

 

آخرین بار مسجد شهر لیموژ فرانسه در تاریخ 19 می مورد هتک حرمت قرار گرفت.

 

با افزایش شمار هتک حرمت ها به مساجد فرانسه باید خاطر نشان کرد که دیگر هیچ مسجدی در این کشور از اعمال اسلام هراسی در پناه نیست.

 

بنابر این گزارش، در کشور فرانسه دو هزار و 200 مکان فرهنگ اسلامی وجود دارد که مساجد از نمونه های آن هستند و افراد نژاد پرست برای توهین به اسلام بیش از سایر اماکن فرهنگی به مساجد حمله می کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات