۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۶۸۶۰۵

سمینار «نقش امام علی در نشر علوم قرآنی» در نجف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار تخصصی «نقش امام علی(ع) در نشر علوم و پژوهش‌های قرآنی» از روز گذشته در نجف اشرف آغاز شد.
حرم امام علي (ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام علی(ع)، سمینار تخصصی «نقش امام علی(ع) در نشر علوم و پژوهش‌های قرآنی» دیروز به همت بخش امور دینی آستان مقدس امام علی(ع) در نجف اشرف برگزار شد.

 

این سمینار از سلسله سمینارهای تخصصی علوم و معارف علوی است که به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در نجف اشرف آغاز به کار کرده است.

 

این سمینارها با همکاری تعدادی از شخصیت‌های علمی و آکادمیک در مهمانسرای این آستان برگزار شده است و در آن مباحث و مفاهیم برگرفته از اندیشه حضرت علی(ع) در زمینه‌های متعدد همچون اندیشه آن حضرت درباره علوم قرآنی بررسی خواهد شد.

 

نخستین جلسات این سمینارها دیروز برگزار شد و تعدادی از پژوهشگران برای ارائه تولیدات علمی خود در زمینه پژوهش‌های قرآنی و نقش امام علی(ع) در علوم قرآنی در آن حضور یافتند.

 

شیخ لیث العتابی، نماینده امور دینی آسنان علوی اظهار کرد: این بخش به برگزاری نشست‌هایی درباره اندیشه امام علی(ع) در زمینه‌های مختلف اقدام کرده است و در پایان آثار پژوهشی بررسی‌شده در نشست‌ها را در دانشنامه‌ای فکری جمع‌آوری خواهد کرد و پس از چاپ در دسترس علاقمندان قرار خواهد داد.

 

سید ‌سامی البدری از پژوهشگران شرکت‌کننده در سمینار دیروز آستان علوی نیز تأکید کرد: این سمینارها با توجه به جایگاه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در ادامه‌دادن مسیر رسالت نبوی به منظور تصحیح اندیشه‌ها و رویارویی با اسرائیلات(روایات و مفاهیمی که در قرآن و احادیث نبوی نیست) که وارد میراث فکری اسلامی شده‌اند، برگزار شده است.

 

وی در ادامه افزود: حوزه‌های علمیه و علما و پژوهشگران این مراکز علمی، هزاران بحث و پژوهش در زمینه مباحث اسلامی و اجرای آن انجام داده‌اند./980/ب102/د

ارسال نظرات