۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۶۸۷۵۲
رایزن فرهنگی ایران در سوئد:

باید زمینه تحقق همگرایی میان ادیان الهی را فراهم کنیم

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استکهلم در دیدار با سر اسقف اعظم کلیسای سوئد گفت: باید زمینه تحقق همگرایی میان ادیان الهی را فراهم کنیم.
رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در استکهلم در ديدار با سر اسقف اعظم کليساي سوئد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیر محمد حاجی یوسفی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استکهلم با آندرش وریید، سراسقف اعظم کلیسای سوئد دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

در ابتدای این دیدار، سراسقف کلیسای سوئد ضمن خوشامدگویی به رایزن فرهنگی ایران، گفت: همه اهل کتاب به سبب ایمان به خدا و ادیان الهی مشترک هستند و اختلافات ظاهری نمی تواند بر مبانی اشتراکات آنان خدشه ای وارد سازد.

 

وی هم چنین گفت: ما در سوئد بعد از جنگ جهانی اول مروج ایده گفت و گوهای میان مذاهب بودیم.

 

 یوسفی گفت: ادیان الهی به سبب الهی بودن خود دارای مشترکات فراوانی هستند و به رغم برخی تحریف ها همگی نشان دهنده این واقعیت هستند که انسان به عنوان مخلوق الهی در مسیر تکاملی خود برای خداگونه شدن باید صفات خداوند را در خود متجلی سازد.

 

وی افزود: مهم ترین عامل بداخلاقی ها در جهان کنونی ، دور ماندن انسان ها از دین و معنویت است و این امر خود ریشه در جداماندن ادیان الهی از یکدیگر است.


خانم ششتین هیل، مسوول روابط بین الملل کلیسای سوئد در حوزه تعالیم دینی اظهار داشت: ما گفت و گوهایی در قالب های دو جانبه و چند جانبه با پیروان دیگر ادیان الهی در سراسر دنیا داریم و به دنبال ترویج فضایل الهی چون صلح و آرامش و رفاه هستیم.

 

وی با مشاهده بروشور معرفی مرکز گفت‎وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار امیدواری کرد که بتواند با فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه گفت و گوی ادیان الهی بیشتر آشنا شود./994/ب102/د
 

ارسال نظرات