۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۸۸۰۵
پس از قتل نظامی انگلیسی؛

هراس مسلمانان استرالیا از حملات تلافی‎جویانه افراط‎گرایان این کشور

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان استرالیا با وجود آن که هزاران کیلومتر دورتر از انگلیس زندگی می‎کنند اما پس از قتل یک نظامی در شهر لندن، از حملات تلافی‎جویانه افراط‎گرایان این کشور در هراسند.
اسلام ستيزان در استراليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مسلمانان استرالیا با وجود زندگی در کشوری که هزاران کیلومتر با انگلیس فاصله دارد، از حملات تلافی‎جویانه افراط‎گرایان به زنان مسلمان و مساجد این کشور بیمناک هستند.


محمد عبدالله، از مرکز ملی مطالعات اسلامی در دانشگاه گریفیث در این ارتباط می گوید: دو هفته پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر مسجد ما به کلی سوخت و با خاک یکسان شد و زنان مسلمانی که روسری بر سر داشتند نیز به طور زبانی و فیزیکی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.


وی افزود: به سوی اتوبوسی که کودکان را به کالج اسلامی "بریزبین" می برد نیز سنگ‎باران شد. 


یکی از نظامیان ارتش انگلیس هفته گذشته به وسیله دو مهاجر نیجریه الاصل که به تازگی مسلمان شده بودند به طرز فجیعی در خیابان به قتل رسید.


با آن که مسلمانان استرالیا بلافاصله این قتل را محکوم کردند اما همچنان نگران حملات تلافی جویانه احتمالی هستند.


شبکه مسلمانان جوان استرالیا با یادآوری حملات تلافی جویانه پس از حادثه تروریستی یازده سپتامبر، پیغامهایی به اعضای خود در سراسر کشور فرستاده و از آنان خواست که مراقب باشند.


در این پیام آمده است: برخی از افراد ممکن است در عوض به مسلمانان بیگناه حمله کنند، بنابراین مراقب باشید و لطفا وارد بحث های احساسی که ممکن است سوءبرداشت هایی نسبت به اسلام و مسلمانان به همراه داشته باشد، نشوید.


مسلمانان بیش از دویست سال است که در استرالیا حضور دارند و 7/1 درصد از جمعیت 20 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.


اسلام پس از مسیحیت بزرگترین دین در کشور استرالیا محسوب می شود./990/ب903/د

ارسال نظرات