۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۶۸۸۴۸
پیشنهاد دبیرکل مجمع جهانی تقریب:

پژوهشکده مهدویت با همکاری پژوهشگران قم و الازهر راه‌اندازی شود

خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی در دیدار مسؤولان پژوهشکده مهدویت گفت: پیشنهاد می شود مؤسسه آینده روشن با دانشگاه الازهر ارتباط پژوهشی برقرار کند تا بتوان مباحث مربوط به آینده جهان و موعودگرایی را با همکاری پژوهشگران الازهر بررسی کرد.
آيت الله محسن اراکي، دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای هیأت علمی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و مسؤولان همایش بین المللی دکترین مهدویت، با آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کردند.

آیت الله اراکی با پیشنهادی مبنی بر این که خوب است مؤسسه آینده روشن با دانشگاه الازهر ارتباط پژوهشی برقرار کند تا بتوان مباحث مربوط به آینده جهان و موعودگرایی را با همکاری پژوهشگران الازهر بررسی و تبیین کرد، ابراز داشت: مجمع تقریب آماده همکاری در این زمینه است تا با حمایت از برنامه هایی همچون برگزاری کنفرانس پژوهشی مهدوی بین حوزه علمیه قم و الازهر است و این حرکت می‌تواند مبنایی برای یک کار مشترک و مداوم قرار گیرد.

وی افزود : در این زمینه حتی می‌توان نسبت به ایجاد پژوهشکده ای با همکاری مؤسسه آینده روشن و بخش پژوهشی دانشگاه الازهر اقدام کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پور سید آقای، رییس مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) در سخنانی گفت: اگر در مجمع تقریب مباحث مهدویت به عنوان یکی از محورهای مشترک پرداخته شود می توان مباحث جدیدی را بررسی و تبیین کرد.

وی ابراز داشت: فعالیت پژوهشگران مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای مراکز تخصصی مهدویت قابل استفاده است./918/د102/س


ارسال نظرات