۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۶۹۰۴۵

تلاش برای حذف رشته شیعه شناسی در الازهر مصر

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر از توطئه سلفی‎های این کشور برای حذف رشته شیعه شناسی از دانشگاه الازهر خبر داد.
دانشگاه الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، طی اظهاراتی از توطئه برخی جریان ها برای حذف رشتههای مذاهب مختلف اسلامی از جمله مذهب تشیع در این دانشگاه خبر داد.

 

وی که در برنامه افکار عمومی جهان عرب در شبکه دبی سخن می گفت، افزود: توطئه ای طراحی شده و در راه است. این توطئه، امت اسلامی را مورد هدف قرار داده است. بسیاری از حوادثی که پشت پرده رخ می دهد به گوش ما می رسد، این نوع توطئه ها قدیمی شده و دیگر اثری ندارد.

 

شیخ الازهر خاطرنشان کرد:‌ ما به عنوان اعراب باید به وظیفه خود عمل کنیم. آنان در پی سوء استفاده از نادانی و فقر گروهی از مردم هستند تا با آنان بازی کنند. باید بدانند که دانشگاه الأزهر مؤسسه ای است وابسته به امت. نباید فراموش کرد که الأزهر از نظر جغرافیایی و موقعیتی در مصر قرار دارد از همین رو به قوانین مصر پایبند است، اما در واقعیت، وابسته به همه امت اسلامی است.

 

احمد الطیب همچنین گفت: راز باقی ماندن دانشگاه الأزهر،‌ عدم وابستگی به یک مذهب واحد است. در این دانشگاه مذاهب مختلف اسلامی تدریس می شود، نه یک مذهب. ما علاوه بر مذاهب أربعه (حنفی، حنبلی،‌ شافعی و مالکی)، برخی دیگر مذاهب را در اینجا تدریس می کنیم زیرا وظیفه و مأموریت الأزهر تبلیغ و نشر اسلام میانه رو و معتدل است.

 

گفتنی است شیخ الازهر مصر هیچ اشارهای به افراد یا اطرافی که این توطئه را طراحی کرده اند، نکرد اما از اظهارات وی پیداست که چنین توطئهای از سوی سلفی های وهابی طراحی شده تا تدریس مذاهب مختلف در الأزهر را متوقف کنند و این دانشگاه را به یک مذهب واحد، محدود کنند.

 

از تحرکات و اقدامات یک سال اخیر سلفی های مصر که از سوی رژیم وهابی آل سعود حمایت و پشتیبانی می شوند، پیداست که هدف اصلی آنان توقف تدریس مذهب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این دانشگاه است./9456/ب102/د

ارسال نظرات