۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۵۵۸

«گزیده ای از سخنان گهربار امام رضا» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «گزیده‌ای از سخنان گهربار امام رضا(ع)»،نوشته محسن عقیل با ترجمه محمد تقدمی صابری، در قطع وزیری و 2هزار شمارگان چاپ و منتشر کرد.
کتاب ديدار فضل بن شاذان با امام رضا عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «گزیده‌ای از سخنان گهربار امام رضا(ع)»،نوشته محسن عقیل با ترجمه محمد تقدمی صابری، در قطع وزیری و 2هزار شمارگان چاپ و منتشر کرد که نویسنده، پاره‌ای از حکمت‌ها و سخنان حضرت رضا(ع) را جمع‌آوری کرده که ارزنده‌ترین نکته‌های اجتماعی و اخلاقی و هر آنچه را که با امور فرد و اجتماع در پیوند است، در برمی‌گیرد.

 

در بخش از مقدمه این کتاب آمده است: از نگاه اسلام، حدیث یا سخن معصوم اساس مفاهیم بشری است که چون از وحی الهی سرچشمه می‌گیرد، برای انسان در بیابان دو دلی و تردید، آبی گوارا است.

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در پرداختن به مقوله‌های اسلام، به ویژه ولایت، برخود می‌داند حدیث را شاه بیت چکامه‌های خود قرار داده و در این میان سخنان عالم اهل بیت(ع)، علی بن موسی الرضا(ع)، که تنها معصوم آرمیده در ایران است، آرامش بخش، آگاهی‌افزا، تاریخ آموز و روان پالا خواهد بود.

این اثر را مترجم در دو فصل،«پرتوهایی از زندگی امام رضا(ع)»، «گزیده‌ای از سخنان گهربار امام رضا(ع)» تنظیم کرده و از تکرار احادیث آمده پرهیز کرده و برای احادیث عناوینی هم‌سوتر و با درونمایه متن حدیث برگزیده است./934/د102/ن

 

ارسال نظرات