۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۶۹۷۷۵
سه دهه اقتدار اسلامی(6)؛

مفتی اهل تسنن لبنان: امام خمینی خط قرمزی بر سلطه استکبار کشید/ امام خامنه‎ای سپر دفاعی محکمی برای مسلمانان در مقابل آمریکا گشود

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش وحدت و اصلاح لبنان با ستایش از نقش امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مقابله با استکبار جهانی گفت: همواره آرزومندیم که کشورهای عربی راه ایران را در مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی پی بگیرند.
ماهر عبدالرزاق، از علماي اهل سنت لبنان
 
شیخ ماهر عبدالرزاق از علمای اهل تسنن و رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ظهور امام خمینی (ره) در جامعه اسلامی را نقطه عطفی در حیات امت اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) توانست با فرمایشات و اقدامات خود دین مبین اسلام را احیا کند.
 
این عالم اهل سنت لبنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) انقلابی برای همه کشورهای اسلامی و عربی و همچنین معیار مناسبی برای تحرکات و جنبش‌های آتی در سراسر دنیا است، این انقلاب توانست باب تازه‌ای را برای مسلمانان و مستضعفان جهان باز کند.
 
وی با اشاره به اقدامات ضد استکباری انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: همه مشکلات جهان اسلام  ناشی از پروژه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه و دخالت‌های این کشورهای سلطه‌جو در مسائل داخلی امت اسلامی و تفرقه افکنی بین مسلمانان جهان است.
 
شیخ ماهر عبدالرزاق تصریح کرد: چندپاره بودن و احساس ضعف امت اسلامی برگرفته از تلاش‌های کشورهای استکباری است و امت اسلامی به هراندازه که بتواند یکپارچگی و وحدت خود را باز یابد به همان اندازه از احساس  عزت و اقتدار مورد نیاز خود را به دست خواهد آورد.
 
وی افزود: به واسطه رهنمون‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران می‌توان به مقابله با پروژه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی پرداخت و آن را خنثی کرد.
 
رییس جنبش اصلاح و حدت لبنان خاطر نشان کرد: امام خامنه‌ای از همه ویژگی‌های مورد نیاز برای رهبری یک جامعه برخوردار است و در برهه ای که امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به رهبر مقتدری نیازمند است، این شخصیت بزرگوار می‌تواند نقش بسیار بسزایی را برای تامین اهداف مسلمانان جهان ایفا کند.
 
شیخ ماهر عبدالرزاق تاکید کرد: امام خامنه‌ای رهبری است که از ویژگی‌های امام خمینی(ره) در دفاع از مقدسات اسلامی، مقاومت اسلامی و وحدت اسلامی برخوردار است و همین امر سبب شده که رهبری برازنده وی باشد.
 
این شخصت لبنانی گفت که حضرت آیت الله خامنه‌ای توانست سپر دفاعی محکمی برای مسلمانان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل داده و به دفاع از مسلمانان جهان بپردازد.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) به واسطه انقلاب اسلامی ایران خط قرمزی بر سلطه کشورهای استکباری بر جهان اسلام کشید.
 
وی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت امام راحل و مقام معظم رهبری را اخلاص در عمل و همراهی مردم مظلوم و مستضعف خواند و گفت: انقلاب اسلامی به واسطه رهبری مقتدر و مخلص خود توانست پیشرفت‌های بسیار بزرگی را در زمینه‌های مختلف به دست آورد.
 
شیخ ماهر عبدالرزاق تصریح کرد: ما همواره آرزومندیم که کشورهای عربی راه ایران را در مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی پیگیری کرده و جنبش‌های ضد صهیونیستی را به راه بیاندازند اما این امر هیچگاه به طور کامل و شایسته تحقق پیدا نکرد.
 
وی اظهار نظرهای قاطع حضرت آیت الله خامنه‌ای در حمایت از ملت فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی را از شاخص‌ترین سخنان رهبر معظم انقلاب برشمرد./983/ب911/ک
ارسال نظرات