۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۷۰۵۳۵
سه دهه اقتدار اسلامی(25)؛

اندیشمند مصری: مقاومت آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل آمریکا مایه عزت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یک اندیشمند مصری با اشاره به روحیه استکبار ستیزی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مقاومت آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل آمریکا عزت اسلام را به دنبال دارد.
اندیشمند مصری: مقاومت آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل آمریکا مایه عزت اسلام است


دکتر محمود جابر استاد دانشگاه و اندیشمند مصری در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بینش امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای در مقابله با استکبار جهانی را بهترین نمونه در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست خیانت برخی کشورهای عربی در جهان اسلام را جبران کند.
 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، محور جدیدی در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا شکل گرفت که به حمایت از مستضعفان جهان پرداخت.
 

محمود جابر در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای پرداخت و گفت: مقاومت رهبر انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا در زمینه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است و عزه اسلام را به دنبال دارد.ایران به رهبری آیت الله خامنه‌ای برخلاف سایر کشورهای اسلامی اجازه نمی‌دهد که آمریکا و غرب ثروات‌های ملی این کشور را به یغما ببرند.


وی دفاع رهبر معظم انقلاب از حق هسته‌ای ایران را بسیار عزت آور خواند و تاکید کرد: ایستادگی بر مطالبات مشروع ایران از سوی رهبری انقلاب اسلامی، بدون شک پیشرفت و استقلال این کشور را به دنبال خواهد داشت.
 

این شخصیت مصری تصریح کرد: مردم در صورتی به سخنان رهبرشان گوش فرا میدهند که رهبری به مانند آنان زندگی کند. ساده زیستی امام خمینی (ره) درگذشته و حضرت آیت الله خامنه‌ای در حال حاضر و همچنین یکسان بودن آنان با سایر مردم در قبال قانون سبب محبوبیت و مقبولیت فراگیر آنان شده است.
 

وی فرمانبری مردم از رهبری انقلاب اسلامی را به دلیل یکسان بودن سخنان و رفتار حضرت آیت الله خامنه‌ای عنوان کرد و گفت: فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای در احترام به بزرگان و مقدسات اهل سنت سبب افزایش تفاهم و وحدت اهل سنت و شیعیان شد.
 

محمود جابر عنوان داشت: حضور ایران در جبش عدم تعهد و به عهده گرفتن ریاست این جنبش می‌تواند کمک بسیار زیادی را به ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان داشته باشد چرا که آرمان انقلاب اسلامی ایران حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان است.
 

این متفکر مصری در پایان با انتقاد از عقب نشینی برخی کشورهای عربی در مقابل آمریکا گفت: تجربه بسیاری از نظام‌های عربی و اسلامی ثابت کرده است که مماشات و همکاری با آمریکا و کشورهای غربی تنها به ضعف و عقب‌ماندگی این کشورها و گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی ختم شده است که باید از آن پند گرفت./983/ب911/ک

ارسال نظرات