۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۵۹۹

رشد 500 درصدی اسلام در «پاپوآ گینه نو»

خبرگزاری رسا ـ جمعیت مسلمانان در کشور «پاپوآ گینه نو» که در شمال استرالیا در اقیانوس آرام واقع است، از زمان حادثه یازدهم سپتامبر تاکنون 500 درصد افزایش یافته است.
 اسلام در «پاپوآ گينه نو»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت مسلمانان در کشور «پاپوآ گینه نو» که در شمال استرالیا در اقیانوس آرام واقع است، از زمان حادثه یازدهم سپتامبر تاکنون 500 درصد افزایش یافته است.

 

بنابر تحقیقات انجام شده از سوی «اسکات فلاور»، پژوهشگر و استاد دانشگاه ملبورن که در زمینه مطالعات اسلامی تخصص دارد، جمعیت مسلمانان این کشور از زمان حادثه یازدهم سپتامبر در سال 2001 تاکنون رشد چشمگیری داشته است.

 

فلاور با انجام تحقیقات میدانی در جوامع اسلامی این کشور، که اکثریت جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند، به این نتیجه دست یافت که اسلام رشد پرسرعتی در این کشور داشته است.

 

وی در تحقیقات خود عنوان کرده است که رشد سریع اسلام در این کشور به دلیل مهاجرت مسلمانان نیست بلکه دلیل آن تغییر مذهب مردم این کشور به دین اسلام است.

 

فلاور می‌گوید: پس از حادثه یازدهم سپتامبر در سال 2001 و پوشش اخبار آن از سوی رسانه‌ها در کشور پاپوآ گینه نو، مردم به دنبال آشنایی بیشتر درباره دین اسلام رفته و پس شناختی که از آموزه‌های اسلام ناب برای ایشان حاصل شد، به جایگزینی برای مسیحیت دست یافتند./982/ب101/د

ارسال نظرات