۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۷۰۷۳۱

ورود زنان عربستانی به کتابخانه‎های عمومی ممنوع است

خبرگزاری رسا ـ زنان تحصیل‎کرده و فرهنگی منطقه حفر الباطن عربستان سعودی حق ورود به کتابخانه‎های عمومی را ندارند.
کتابخانه‎هاي عمومي عربستان سعودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، زنان تحصیلکرده و فرهنگی منطقه حفر الباطن عربستان سعودی، درباره ممنوعیت استفاده از کتابخانههای عمومی و مطالعه کتابهای منبع مورد نیازشان، ابراز نارضایتی کردند.

 

نادیه عبدالرحمن، متخصص آموزش و پرورش کودکان استثنایی در گفت‎و‎گو با روزنامه الشرق عربستان گفت: شهر حفر الباطن، فاقد کتابخانههای مناسب برای استفاده شهروندان است، و در این شهر فقط یک کتابخانه یافت می شود، از سوی دیگر در صورت وجود کتاب در کتابخانههای شخصی یا خصوصی، استفاده و امانت گرفتن آنها دشوار است. به ویژه اینکه به دنبال گرانی موجود، خرید کتاب بسیار دشوار شده است.

 

این پژوهشگر عربستانی تصریح کرد: زنان بدون توجیه منطقی از استفاده از کتابخانه عمومی محروم شدهاند و در صورت نیاز آنها به کتاب یا منبعی باید یکی از محارم خودشان را برای این هدف به کتابخانه بفرستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیشتر پژوهشگران و شخصیت های آکادمیک زن، در صورت مراجعه به کتابخانه عمومی مجبورند به همراه پدرانشان به این مکان بروند. این در حالی است که ممکن است پدر پژوهشگر مذکور، اطلاعات کافی درباره کتابهای مورد نیاز وی را نداشته باشد و چه بسا برای به امانت گرفتن یک کتاب یا استفاده از یک مرجع، پدر پژوهشگر مجبور است که چندین بار به کتابخانه مراجعه نماید./9456/ب902/د

ارسال نظرات