۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۰۹۱۷

محافظت از مساجد انگلیس بر عهده پلیس این کشور قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ افزایش حملات گروه‎های راستگرا به مساجد و مراکز اسلامی در انگلیس، پلیس لندن را مجبور ساخته است که از این پس با افزایش تدابیر امنیتی به طور شبانه‎روزی از مساجد این کشور محافظت کند.
حفاظت پليس انگليس از مساجد اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam" ، پلیس انگلیس اعلام کرد که به دلیل افزایش حملات گروه‎های راستگرا به مساجد و مراکز اسلامی در این کشور، با افزایش تدابیر امنیتی از مساجد لندن محافظت می کند.

 

برنارد هوگان، رییس پلیس شهری لندن در مصاحبه خبری گفت: در تمامی اماکن مرتبط با مسلمانان در شهر لندن که احتمال حمله به آنها وجود دارد حضور پلیس تقویت شده است. ما تمامی روزهای هفته و به صورت 24 ساعته افسران یونیفرم پوشیده خود را در اطراف مساجد و مراکز اسلامی مستقر می کنیم.

 

این تصمیم به دنبال افزایش حملات صورت گرفته علیه مساجد و مدارس اسلامی انگلیس در روزهای اخیر اتخاذ شده است.

 

روز شنبه هفته جاری مدرسه اسلامی دارالعلوم در خیابان فاکسبری در جنوب شرقی لندن در حادثه ای که پلیس نیز آن را مشکوک اعلام کرد در آتش سوخت.

 

چهارشنبه هفته پیش نیز یک مرکز اسلامی در شمال لندن، که شعارهای ضد اسلامی گروه راستگرای "لیگ دفاعی انگلیس" نیز بر روی دیوارهای آن به چشم می خورد، دچار حریق شد و آتش گرفت.

 

افزایش حملات به مراکز اسلامی و مساجد انگلیس پس از آن صورت گرفت که دو مهاجر آفریقایی تبار تازه مسلمان یک سرباز انگلیسی را به طرز فجیعی در یکی از خیابان های منطقه وولویچ لندن به قتل رساندند.

 

جامعه مسلمانان انگلیس حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت این کشور اروپایی را تشکیل می دهد.

 

نتایج یک نظرسنجی که به وسیله روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز صورت گرفت، نشان می دهد که مردم انگلیس بدبین ترین ملت نسبت به مسلمانان هستند./990/ب902/د

ارسال نظرات