۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۷۱۲۰۷

رشد 8 برابری اقدامات اسلام‌ستیزانه در لندن

خبرگزاری رسا ـ پلیس لندن اعلام کرد که پس از کشته‌شدن سرباز انگلیسی در منطقه «وولویچ» لندن، تعداد اقدامات اسلام‌ستیزانه در این شهر 8 برابر ماه گذشته شده است.
پديده اسلام ستيزي در فرانسه و اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی «Press TV»، «سیمون لچفورد»، فرمانده پلیس لندن اعلام کرد: پس از کشته‌شدن سرباز انگلیسی در منطقه «وولویچ» لندن، تعداد اقدامات اسلام‌ستیزانه در این شهر هشت برابر ماه گذشته شده است. در حال حاضر هر روز 8 مورد تجاوز به حقوق مسلمانان گزارش می‌شود در حالیکه اقدامات اسلام‌ستیزانه در ماه گذشته به طور متوسط یک مورد در روز بود.

 

وی افزود: البته قربانیان اقدامات اسلام‌ستیزانه ممکن است بسیار بیش از این باشد زیرا بسیاری از قربانیان در مورد این وقایع به پلیس گزارشی نمی‌دهند.

 

پلیس لندن روز گذشته، پس از حادثه به آتش کشیده شدن یک مدرسه اسلامی در لندن، اعلام کرد: گشت‌های پلیس به صورت 24 ساعته در اطراف اماکن اسلامی از جمله مدارس و مساجد در حال گشت‌زنی هستند.

 

به آتش کشیده‌شدن مدرسه اسلامی «دارالعلوم» لندن که می‌توانست جان 128 دانش‌آموز و اساتید و مسؤولان این مدرسه را بگیرد چند روز پس از به آتش‌کشیدن یک مرکز اسلامی در شمال لندن روی داد.

 

چندین مسجد در سراسر بریتانیا نیز هدف حملات افراد ناشناس قرار گرفته‌اند.

 

این موج جدید اقدامات اسلام‌ستیزانه از زمان کشته‌شدن یک سرباز انگلیسی به دست دو مجرم آفریقایی‌تبار با هدف بدنام کردن اسلام، آغاز شد.

 

گروه‌های راست افراطی لندن به ویژه لیگ دفاع انگلیس مظنون به راه‌اندازی این حملات هستند به ویژه پس از آنکه دیوارنوشته‌ای متعلق به این گروه در ساختمان مرکز اسلامی شمال لندن کشف شد./994/ب102/د

ارسال نظرات