۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۷۱۳۲۶

برگزاری محفل بین‌المللی انس با قرآن در صحن حرم حضرت عباس

خبرگزاری رسا ـ محفل بین‌المللی انس با قرآن کریم، امروز با حضور قاریانی از داخل و خارج از عراق در صحن حرم حضرت عباس(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.
حرم حضرت ابوالفضل العباس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محفل بین‌المللی انس با قرآن کریم، امروز با حضور قاریانی از داخل و خارج از عراق در صحن حرم حضرت عباس(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود. این محفل قرآنی ساعت 21 به وقت محلی در چارچوب برنامه‌های نهمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی «بهار شهادت» در صحن حرم حضرت عباس(ع) برگزار خواهد شد.

 

نهمین جشنواره بین‌المللی بهار شهادت امروز در کربلای معلی آغاز به کار خواهد کرد و کمیته مقدماتی این جشنواره برنامه‌های نخستین روز آن را اعلام کرد.

 

طبق برنامه‌های اعلام‌شده، مراسم افتتاحیه جشنواره امروز ساعت 16:30 به وقت محلی در صحن مرقد مطهر امام حسین(ع) با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز می شود و سپس سید احمد الصافی، تولیت آستان حضرت عباس(ع) به نمایندگی از آستان‌های مقدس حسینی و عباسی برای حاضران سخنرانی خواهد کرد.

 

سخنرانی سید‌صالح الحیدری، رییس اداره اوقاف شیعیان عراق، قرائت قصیده در مدح امام حسین(ع)، سخنرانی نمایندگان هیأت‌های شرکت‌کننده و افتتاح نمایشگاه کتاب با حضور بیش از 200 مؤسسه و مرکز انتشاراتی از کشورهای مختلف در صحن «عقیله زینب(س)» از دیگر برنامه‌های نخستین روز جشنواره است.

 

بخشی از برنامه‌های امروز جشنواره نیز به برگزاری جلسه گفت‌وگو ویژه هیأت‌های شرکت‌کننده در شهر «زائرین» عراق در ساعت 20:30 دقیقه به وقت محلی اختصاص یافته است و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی داخل و خارج از عراق پایان‌بخش این برنامه‌ها خواهد بود./994/ب102/د

ارسال نظرات