۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۷۱۳۶۸
نتایج تحقیقات جدید نشان داد؛

اسلام بیش از سایر ادیان در اروپا مورد تبعیض قرار می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ نتایج تحقیقات جدید یکی از دانشگاه‎های بلژیک نشان می‎دهد که اسلام در اروپا به ویژه کشور بلژیک بیش از سایر ادیان مورد تبعیض قرار می‎گیرد.
اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam & Info"، نتایج یک مطالعه جدید در بلژیک نشان می‎دهد که اسلام در اروپا به ویژه بلژیک بیش از سایر ادیان مورد تبعیض قرار می‎گیرد.


این مطالعه از سوی نهاد نظارت بر دین و سکولاریسم در دانشگاه آزاد بروکسل و به سرپرستی ژان فیلیپ شرایبر، استاد همین دانشگاه و مدیر مطالعات میان رشته ای دین و سکولاریسم صورت گرفته و اولین تحقیقاتی است که از چنین زاویه ای به بررسی وضعیت اسلام در کشورهای غربی پرداخته است.


طبق این گزارش، دین یکی از مهم ترین دغدغه های جوامع به ظاهر سکولار غربی است.


یکی از مهم ترین نکات موجود در این گزارش اشاره به افت محسوس جایگاه کلیسای کاتولیک و در عوض نقش پررنگ اسلام در کشور بلژیک است.


این در حالی است که طبق گزارش فوق، دین اسلام در اغلب موارد در کشورهای اروپایی و به ویژه بلژیک مورد تبعیض قرار گرفته، به نحوی که مطالعه در مورد زندگی روزانه مسلمانان امر مشکلی عنوان شده است.


چهره مخدوشی که رسانه های غربی سعی دارند از اسلام معرفی کنند نیز در این گزارش مورد انتقاد قرار گرفته است. 


به گفته این گزارش، دیدگاه رسانه های غربی به اسلام بسیار ساده انگارانه بوده و واقعیت های این دین را بیان نمی کند. 


نهاد نظارت بر دین و سکولاریسم دانشگاه آزاد بروکسل در گزارش خود می افزاید که در بحث های اجتماعی و به خصوص در رسانه های ارتباط جمعی چهره مثبتی از مسلمانان ارائه نمی شود و اینترنت نیز به یکی از ابزارهای اصلی تبلیغ اسلام هراسی تبدیل شده است./990/ب902/د

ارسال نظرات