۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۷۱۵۲۵
رییس حزب التوحید العربی لبنان:

برخی مفتیان به علمای درباری مبدل شده‎اند

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب التوحید العربی در دیدار با معاون دبیرکل حزب الله لبنان، با انتقاد از فتواهای برخی علمای تندرو اظهار داشت: برخی از مفتیان در راستای حفظ منافع پادشاهان کشورهای عربی فتوا صادر می‌کنند.
ديدار وئام وهاب، رييس حزب التوحيد العربي با نعيم قاسم دبيرکل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، وئام وهاب رییس حزب التوحید العربی لبنان در دیدار با شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حساسیت وضع کنونی اینکشور تاکید کرد: لبنان از نظر امنیتی به شدت با خطر مواجه است و باید نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را برای خروج از بحران به کار گیرند.

 

وی افزود: ارتش لبنان باید با کسانی که فضای لبنان را ناامن می‌سازند به شدت برخورد کرده و آنان را به سزای کارشان برساند.

 

وئام وهاب به پیروزی ارتش سوریه و حزب الله لبنان در القصیر اشاره کرد و گفت: حزب الله و ارتش سوریه در القصیر توانستند نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به سوریه و لبنان را خنثی سازند.

 

رییس حزب التوحید العربی لبنان بیان داشت: نبرد القصیر توانست لبنان را از تعدی مستمر گروه‌های تکفیری و تروریستی به خاک این کشور نجات دهد.

 

وی با انتقاد از عملکرد برخی سیاستمداران و گروه‌های لبنانی تصریح کرد: این گروه‌ها به دنبال کشاندن بحران و درگیری‌های سوریه به خاک لبنان هستند.


وئام وهاب تاکید کرد که ما اجازه نمی‌دهیم دشمنان با استفاده از تریبون‌های به ظاهر مذهبی به مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه و ایران لطمه وارد کنند.

 

وی گفت: برخی از مفتیان به علمای درباری حکومتهای عربی تبدیل شده و برای حفظ منافع آنان فتوا صادر می‌کنند.


این شخصیت لبنانی با تمجید از فتواهای وحدت طلبانه علمای اسلام گفت: کسانی که با فتواهای خود به قتل و خونریزی دامن می‌زنند، از سوی مردم با اقبال مواجه نیستند و بدون شک به زباله دان تاریخ می‌پیوندند./983/ب902/د

ارسال نظرات