۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۷۲۲۶۰
اندیشمند شیعه اسپانیا:

رسالت کربلایی امام حسین جهانی شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان شیعه اسپانیا در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بهار شهادت در کربلا گفت: رسالت کربلایی امام حسین(ع) جهانی شده است.
حرم امام حسين(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نهمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی «بهار شهادت» شب گذشته با حضور شخصیت‌های دینی، فرهنگی و ادبی جهان در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی به کار خود پایان داد.

 

حجت الاسلام عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی به نمایندگی از آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در مراسم اختتامیه این جشنواره سخنرانی و از نمایندگان مراجع دینی، هیئت‌های شرکت‌کننده در جشنواره، شاعران، رسانه‌های گروهی، مراکز انتشاراتی و ریاست اداره اوقاف شیعیان عراق و حکومت محلی کربلا که در برگزاری موفق جشنواره سهیم بودند، قدردانی کرد.

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی از هیئت‌های شرکت‌کننده در جشنواره خواست فعالیت‌های جشنواره و نحوه برگزاری آن را ارزشیابی کنند و گفت: ما امروز با دیگران تعامل می‌کنیم و شاهد رشد افکار و دیدگاه‌ها هستیم. امروز باید برای معرفی اندیشه اهل بیت(ع) و آگاهی‌بخشی نسبت به خطر فرقه‌ای کردن درگیری‌های سیاسی تلاش کنیم.

 

شیخ جعفر از اسپانیا نیز به نمایندگی از هیئت‌های شرکت‌کننده برای حاضران سخنرانی کرد و گفت: رسالتی که امام حسین(ع) آن را در کربلا به یادگار گذاشت، امروز در همه جهان منتشر شده است و ما باید مسیر امام حسین(ع) را ادامه داده و شیوه و فرهنگ قرآنی را در پیش بگیریم.

 

وی افزود: اسلام عشق و محبت و صلح را در جوامع منتشر کرد و امروز مسلمانان باید تلاش‌هایی را که برای مخدوش‌کردن چهره حقیقی اسلام و معرفی این دین به عنوان دین جنگ، خشونت و ظلم در جریان است، افشا کنند.

 

اجرای قصیده از سوی احمد حسن محد از شاعران مصری، سخنرانی شخصیت‌های شرکت‌کننده همچون حسن بلیغ از اندونزی، محمد محمود علی از سومالی و همچنین عباس عیاده از لبنان از دیگر برنامه‌های جشنواره بود.

 

سیدمحمد الموسوی، رییس بنیاد «اهل بیت(ع)» لندن نیز در پایان مراسم اختتامیه جشنواره بهار شهادت خاطرنشان کرد: این جشنواره موفقیت و دستاوردی نه تنها برای عراق، بلکه برای همه جهان است و ما امیدواریم که تولیت‌های آستان‌های مقدس امام حسین(ع) در سال‌های آینده نیز بتوانند آن را ادامه دهند.

 

گفتنی است نهمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی بهار شهادت از 22 خرداد، با همکاری آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و به مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع) در این شهر آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت.

 

این جشنواره با شعار «امام حسین(ع)؛ الگوی برتر و دعوتی نیکوتر» برگزار شد./982/ب101/د

ارسال نظرات