۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۷۲۷۵۹
سازمان ملل اعلام کرد؛

آوارگان میانماری امیدی به بازگشت به خانه‎هایشان ندارند

خبرگزاری رسا ـ دفتر هماهنگی‌ امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 140 هزار نفر از مسلمانان میانمار که بر اثر خشونت‌های بودائیان، مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و امید چندانی برای بازگشت به خانه‎هایشان ندارند.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر هماهنگی‌ امور بشردوستانه سازمان ملل دیروز اعلام کرد که بیش از 140 هزار نفر از مسلمانان میانمار که بر اثر خشونت‌های بودائیان، مجبور به ترک خانه‌های خود شدند، در اردوگاه‌های آوارگان به سر می‌برند و امید اندکی به بازگشت به خانه‌هایشان دارند.

 

نیروهای نظامی میانمار با در اختیار گذاشتن کانتینرهای بنزین، بودائیان افراط‌گرا را در به آتش کشیدن خانه‌های مسلمانان کمک و مسلمانان را مجبور به ترک محل زندگی خود می‌کنند.

 

منابع اطلاعاتی سازمان ملل تأکید کردند که خشونت‌های بودائیان تاکنون بیش از 10 هزار خانه را تخریب کرده و به آتش کشیده‌اند و ساکنان آن‌ها در صورت عدم موفقیت در فرار، کشته شده‌اند.

 

آشوک نیگام، مسؤول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در میانمار اعلام کرد: عواقب بی‌خانمان شدن مسلمانان ایالت راخین، تأثیر مستقیم بر توسعه حقوق بشر و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی میانمار خواهد داشت.

 

دولت میانمار به‌طور مرتب از سوی جامعه جهانی به دلیل عدم حمایت از اقلیت مسلمان مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما بهبودی در وضعیت مسلمانان حاصل نمی‌شود.

 

این در حالی است که بودائیان افراط‌گرا به تحریک رهبران دینی خود به‌طور مرتب به اقلیت مسلمان روهینگیا حمله می‌کنند و خانه‌های آنان را به آتش می‌کشند و به هر کس که می‌رسند جان او را می‌گیرند./982/ب102/د

ارسال نظرات