۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۳۰۱۳

اجلاس کودکان جهان اسلامی در مراکش برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاس بین‌المللی «کودکان جهان اسلام» به همت سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) از سوم تا هفتم تیرماه در شهر رباط، پایتخت مراکش برگزار می‌شود.
کودکان مسلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «ISESCO»، نخستین اجلاس بین‌المللی «کودکان جهان اسلام» به همت سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) از سوم تا هفتم تیرماه در شهر رباط، پایتخت مراکش برگزار می‌شود.
 

این همایش بین‌المللی با مشارکت وزارت امور خانواده و توسعه اجتماعی مراکش و با حضور بیش از 40 کودک از کشورهای عضو سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی در شهر رباط برگزار خواهد شد.

 

در این گردهمایی که با حضور بیش از 40 کودک از کشورهای امارات متحده عربی، تونس، الجزایر، سودان، سومالی، عراق، عمان، فلسطین، کویت، لبنان، موریتانی، لیبی و مراکش برگزار می‌شود، مقامات سازمان آیسسکو درباره کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان، وضعیت کودکان در کشورهای اسلامی و رسیدگی به کودکانی که در کشورهای اسلامی مشغول به کار هستند، به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

 

همچنین شرکت‌کنندگان در این گردهمایی در پایان نشست‌های تخصصی، بیانیه‌ای خطاب به چهارمین اجلاس وزرای امور کودکان در کشورهای اسلامی منتشر خواهند کرد؛ این اجلاس اواخر سال‌ جاری میلادی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی، مراسم سخنرانی کودکان درباره فرهنگ و تمدن اسلامی، معرفی فرهنگ کشورهای مختلف توسط کودکان و دیدار کودکان از پارلمان مراکش، مقر ناظر ملی حقوق کودکان و مسجد «حسن دوم» در شهر کازابلانکا از برنامه‌هایی است که برای نخستین اجلاس کودکان جهان اسلام درنظر گرفته شده است./994/ب102/د
 

ارسال نظرات