۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۷۳۰۳۶

چراغ سبز پارلمان اروپا برای سلب مصونیت قضایی نماینده اسلام‌ستیز

خبرگزاری رسا ـ کمیته حقوقی پارلمان اتحادیه اروپا لغو مصونیت قضایی رهبر حزب جبهه ملی فرانسه به دلیل توهین به مسلمانان را تأیید کرد.
«مارين لوپن»، رهبر حزب جبهه ملي فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته حقوقی پارلمان اتحادیه اروپا در پاسخ به درخواست مقامات فرانسه برای لغو مصونیت قضایی «مارین لوپن»، رهبر حزب اسلام‌ستیز «جبهه ملی»، اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد، این مصونیت به‌زودی از این سیاست‌مدار نژادپرست سلب خواهد شد.

 

وزارت دادگستری فرانسه در سال 2012 میلادی از رییس پارلمان اتحادیه اروپا خواست تا مصونیت قضایی مارین لوپن را سلب کند. با سلب مصونیت از این نماینده راست‌گرای افراطی عضو پارلمان اروپا، مقامات فرانسه می‌توانند لوپن را به دلیل تشبیه نماز‌گزاران مسلمانان به اشغالگران نازی، محاکمه کنند.

 

رهبر حزب راست افراطی فرانسه در یک سخنرانی در سال 2010 در شهر لیون، نماز خواندن مسلمانان در خیابان‌های فرانسه را با اشغال این کشور در دوران نازی‌ها مقایسه کرده بود.

 

وی طی سخنانی عنوان کرده بود: من متاسفم، اما به کسانی که تمایل بسیار دارند تا درباره جنگ جهانی دوم سخن گفته شود، می‌گویم که اقامه نماز در خیابان‌ها اشغالگری است؛ می‌توان آن را اشغال سرزمین نامید.

 

به دنبال شکایت جنبش «برای دوستی ملل و مبارزه با نژادپرستی»، دادستانی شهر لیون در ماه ژانویه 2011 تحقیقات اولیه در این زمینه را با طرح اتهام تحریک کینه‌ورزی و نژادپرستی آغاز کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات