۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۲۹۷

برگزاری جشن میلاد امام زمان در کشورهای آسیایی

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) در بسیاری از کشورهای آسیایی برگزار شد.
ميلاد امام زمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد فرخنده و باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در بسیاری از کشورهای آسیایی برگزار شد.

 

ایرانیان مقیم ژاپن شب گذشته همزمان با نیمه شعبان، میلاد حضرت مهدی(عج) را با حضور روسای نهادها، اعضای نمایندگی، جمعی از اساتید و دانشجویان، تجار و بازرگانان و جمعی از ایرانیان مقیم در توکیو گرامی داشتند.

 

رضا نظرآهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: آنچه که به طور مشخص از ویژگی‌های شیعیان نسبت به سایر ادیان و فرق اسلامی است اعتقاد آنها به عدالت حضرت صاحب الزمان‌ (عج) است که همه ما در انتظار ظهور ایشان هستیم تا با ظهورشان جهان را پر از عدالت کنند.

 

در این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی در خصوص آن امام منتظر و بیان سجایا و فضیلت‌های امام عصر پرداخت.

 

برگزاری جشن نیمه شعبان با حضور ایرانیان مقیم تاجیکستان

 

حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه در شب میلاد حضرت بقیه الاعظم (عج) میزبان ایرانیانی بود که برای گرامیداشت این عید بزرگ گردهم آمده بودند.

 

علی اصغر شعردوست، سفیر ایران در این مراسم وجود امام دوازدهم را همچون خورشید در پس ابر دانست و افزود که این خورشید هر روز در حال پرتوافشانی است و تصور لحظه‌ای بدون ایشان و فارغ از یاد حضرتش، محال است، زیرا پیامبر خدا (ص) فرمودند که اگر نبود وجود آن حضرت، زمین  با اهلش نابود می‌شد.

 

یمنی‌ها نیمه شعبان را در مقبره حضرت هود(ع) جشن گرفتند

 

یمن نیز مانند سایر کشورهای اسلامی با آداب و رسوم خاص خود، صحنه جشن نیمه شعبان است. مناطق، شهرها و روستاهای مختلف یمن با برگزاری آداب و رسوم خاص هر منطقه، صحنه جشنه نیمه شعبان است.

 

در برخی مناطق یمن، نیمه شعبان در کنار عید فطر و قربان سومین مناسبت فرخنده مذهبی به شمار می آید و به همین دلیل اهالی این مناطق در نیمه شعبان شب زنده داری کرده و مراسم و جشن آن را در فضایی معنوی برگزار می کنند.

 

آن دسته از مردمی که توانایی مالی دارند در نیمه شعبان قربانی کرده و گوشت آن را در بین فقرا تقسیم می کنند. روزه داری و صله رحم یکی دیگر از اقداماتی است که یمنی ها در نیمه شعبان آن را به جا می آورند به این ترتیب که پس از افطار تا اذان صبح فردا که مصادف با نیمه شعبان است بیدار می مانند.

 

استان حضر موت در جنوب شرق یمن به دلیل وجود منطقه تاریخی و باستانی هود و مقبره حضرت هود (ع) هرساله در نیمه شعبان پذیرای مهمانانی است که از داخل و خارج به این منطقه می آیند.

 

این منطقه از آغاز ماه شعبان پذیرای زائرانی است که تعداد آنان در دهم ماه شعبان به اوج رسیده و تا نیمه شعبان ادامه می یابد.

 

در صنعا پایتخت یمن نیز که سومین مسجدی که در اسلام به دستور پیامبر (ص) ساخته شد در آن قرار دارد، جشن و آئین های خاص نیمه شعبان برگزار می شود.
 
جشن میلاد امام عصر(عج) در ترکمنستان برگزار شد

 

جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج) و نیمه شعبان شب گذشته با حضور رایزن فرهنگی ایران در عشق‌‏آباد، دیپلمات‌ها و کارکنان نهادهای ایرانی مقیم عشق‌‏آباد، جمعی از تجار و رانندگان ایرانی در ترکمنستان و نیز صدها نفر از علاقه‌‏مندان اهل بیت(ع) مقیم این شهر، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
 رسول اسماعیل زاده، رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌‏آباد، در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی(عج)، موضوع مهدویت، غیبت و ظهور آن حضرت را در قالب تفسیر احادیث پیامبر اسلام(صلی الله) و روایات موثق و فلسفه و نقش ظهور حضرت مهدی(عج) بیان کرد.

 

اسماعیل زاده که به زبان‌های فارسی و آذری سخنرانی کرد در این زادروز خجسته، به تجلیل از شخصیت امام عصر و انتظار پرداخت.

 

وی در این مجلس با شکوه مردمی که در آن  شخصیت‌‏های سرشناس علمی، فرهنگی، دینی و دانشگاهی ترکمنستان نیز حضور داشتند، با بیان ضرورت افزایش معرفت نسبت به امام زمان و گسترش فرهنگ مهدویت، گفت: ظهور امام عصر (عج) اجرای قوانین دین مبین اسلام را تکمیل خواهد کرد و ما باید برای ظهور آن منجی عالم خود را از هر جهت آماده کنیم.

 

اسماعیل زاده همچنین با اشاره به گوشه‌ای از تاریخ و زندگی پر افتخار حضرت مهدی(عج) و نیز 2 غیبت آن حضرت، فلسفه ظهور و برخی شبهات موجود و احتمالی  را مستند به آیاتی از قران کریم و روایات کرد و به روایت اصحاب کهف و نیز قوانین فیزیکی منجمد سازی موجودات زنده و نگه‏داری طولانی آنها و بازگشت به حالت اولیه اشاره کرد.

 

رستم‌‏علی عباس‏‌اف، امام جمعه مسجد امام رضا(ع) در عشق‌‏آباد نیز طی سخنانی تأکید کرد که منتظران واقعی کسانی هستند که ضمن دعا و نیایش و انجام فعالیت‌های جانبی همواره و در عمل زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشند.

 

این روحانی شیعه ترکمنستانی اعلام کرد که برگزاری مشترک جشن و آئین‌های مذهبی و دینی با ایرانیان مقیم  عشق‌‏آباد  در واقع یک نعمت بزرگ است./980/ب101/د

ارسال نظرات