۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۷۳۵۹۶

هشدار یکی از علمای سنی لبنان درباره گسترش اندیشه تکفیری

خبرگزار رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان با هشدار در قبال فراگیر شدن اندیشه تکفیری، گفت: تفکر تکفیری در حال تبدیل به قتل و کشتار است.
شيخ ماهر حمود، امام مسجد قدس در شهر صيدا لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود از علمای اهل سنت لبنان با انتقاد از عملکرد احمد الاسیر، مفتی سلفی معروف به شیخ فتنه گفت: اهالی صیدای لبنان نیز با اقدامات افراطی الاسیر کاملا مخالف بودند.
 
وی تصریح کرد: قبل از اقدام اخیر این شیخ سلفی در قتل 16 تن از نیروهای ارتش، حدود 20 درصد از اهالی صیدا حامی الاسیر بودند اما پس از جنایت‌های چند روز اخیر صیدا، شهروندان این شهر به مخالفت با احمد الاسیر و طرفدارانش پرداختند.
 
این عالم اهل سنت لبنانی با تاکید بر پیروزی نظامی و لژستیک ارتش لبنان برابر الاسیر و طرفداران عنوان کرد: متاسفانه اندیشه تکفیری در جهان اسلام فراگیر شده است.
 
شیخ ماهر حمود با اشاره به انتشار اندیشه تکفیری در مصر، سوریه، الجزایر، تونس و لیبی گفت: تفکر تکفیری در حال مبدل شده به قتل و کشتار بوده که این موضوع برای جهان اسلام بسیار خطرناک است.
 
وی اندیشه تکفیری را متعلق به زمان خوارج دانست و افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی گروه‌های سیاسی با اهداف شوم به ترویج این گفتمان دامن می‌پردازند./983/ب902/
ارسال نظرات