۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۷۳۹۵۷
فشارها بر دولت انگلیس نتیجه داد؛

دو وبلاگ‎نویس اسلام‎ستیز آمریکایی اجازه ورود به انگلیس را نیافتند

خبرگزاری رسا ـ دولت انگلیس به دو وبلاگ‎نویس اسلام‎ستیز آمریکایی که به دعوت یکی از گروه‎های افراطی و راستگرای این کشور برای سفر به انگلیس دعوت شده بودند، اجازه ورود نداد.
دو وبلاگ نويس اسلام ستيز آمريکايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، دولت انگلیس از ورود دو وبلاگ نویس اسلام ستیز آمریکایی که قصد داشتند به دعوت گروه افراطی "لیگ دفاعی انگلیس" وارد این کشور شوند، اجازه ورود نداد.


این دو وبلاگ نویس قصد داشتند پس از ورود به خاک انگلیس در یک تظاهرات ضد اسلامی که از سوی "لیگ دفاعی انگلیس" سازماندهی شده بود، شرکت کرده و سخنرانی کنند.


طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود که این تظاهرات در روز بیستم و نهم ماه ژوئن میلادی و به مناسبت روز نیروهای نظامی انگلیس برگزار شده و در منطقه وولویچ، در جنوب شرقی شهر لندن که چند هفته پیش یک سرباز انگلیسی به وسیله دو مهاجر تازه مسلمان شده در آن به قتل رسید، پایان یابد. 


خبر دعوت از این دو وبلاگ نویس اسلام ستیز برای حضور در چنین مراسمی سبب شد گروه های اسلامی و غیراسلامی بسیاری بر دولت انگلیس فشار آورند تا مانع از حضور این دو نفر شود.


مردم انگلیس اعتقاد دارند که تصمیم دولت در ممانعت از ورود این وبلاگ نویس به کشورشان به همبستگی جامعه انگلیس کمک زیادی خواهد کرد.


متیو کالینز از محققان کمپین ضد فاشیستی انگلیس می گوید: این دو نفر از جمله اسلام ستیزترین فعالان اجتماعی در دنیا هستند. ورود آنها به انگلیس هیچ سودی به حال جامعه ندارد.


وی افزود: آنها به اینجا نمی آیند که روابط خوب را در جامعه ترویج کنند. تنها هدف آنها از آمدن به کشور ما آن بود که به لیگ دفاعی انگلیس کمک کنند تا مشکلات بیشتری برای جامعه ایجاد کند.


گفتنی است از زمانی که یک سرباز ارتش انگلیس در منطقه وولویچ لندن و به دست دو مهاجر آفریقایی الاصل تازه مسلمان شده به قتل رسید مسلمانان انگلیس مورد آزار و اذیت فراوانی قرار گرفته و حملات اسلام ستیزانه در این کشور افزایش چشمگیری یافته است./990/ب902/د

ارسال نظرات