۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۳۹۷۱
تحقیقات روزنامه ایندیپندنت نشان داد؛

دولت انگلیس از تامین امنیت مساجد و مسلمانان این کشور عاجز است

خبرگزاری رسا ـ نتایج تحقیقات روزنامه ایندیپندنت نشان می‎دهد که دولت انگلیس در تامین امنیت مساجد و مسلمانان این کشور عاجز بوده و عزم جدی برای مبارزه با اسلام ستیزی در میان اعضای دولت وجود ندارد.
ناتواني دولت انگليس در تامين امنيت مساجد اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، تحقیقات جدید روزنامه ایندیپندنت نشان می دهد که از زمان به قتل رسیدن یک سرباز انگلیسی در منطقه وولویچ لندن، بیش از نیمی از مساجد و مراکز اسلامی انگلیس مورد حملات اسلام ستیزانه قرار گرفته و عزم جدی برای مبارزه با این پدیده شوم در دولت این کشور وجود ندارد.


نایجل کاپسی، استاد دانشگاه تیساید انگلیس و نویسنده این تحقیقات در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت گفت: بدون شک پس از قتل در منطقه وولویچ، افزایش چشمگیری در حوادث ضد اسلامی شاهد هستیم.


وی افزود: نکته نگران کننده ای که در این میان وجود دارد آن است که آیا تعداد حوادث اسلام ستیزانه به حد نرمال خود بازخواهد گشت یا حادثه منطقه وولویچ عامل مهمی در افزایش همیشگی حملات علیه مسلمانان انگلیس در بلندمدت محسوب می شود.


این تحقیقات نشان می دهد که بین 40 تا 60 درصد از مساجد و سایر مراکز اسلامی (حدود 700 مورد) پس از قتل سرباز انگلیسی مورد حمله قرار گرفته اند.


تحقیقات فوق هشدار می دهد که حملات اسلام ستیزانه شکل جدیدی به خود گرفته و غیر از مساجد، مسلمانان نیز در ماه گذشته در خانه های خود مورد حمله قرار گرفته اند.


این در حالی است که یکی از مشاوران دولت انگلیس نیز با اشاره به این تحقیقات از نبود عزم جدی در دولت انگلیس برای مقابله با پدیده اسلام ستیزی انتقاد کرد./990/ب902/د

ارسال نظرات