۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۷۴۰۲۲

همایش بین‌المللی «تدبر در قرآن» در قطر برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی «تدبر در قرآن» با حضور 192 تن از علما و مبلغان کشورهای اسلامی، روز سه شنبه در دوحه قطر آغاز می‎شود.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، 84 پژوهش در همایش بین‌المللی «تدبر در قرآن کریم و تأثیر آن در زندگی» سه‌شنبه آینده در شهر «دوحه»، پایتخت قطر بررسی می‌شود.


 این همایش به همت انجمن جهانی «تدبر در قرآن» قطر و با نظارت غیث بن‌مبارک الکواری، وزیر اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار و 192 تن از علما و مبلغان کشورهای مختلف عربی و اسلامی در آن حضور خواهند یافت.

 

شیخ عبدالله النعمه، مدیر انجمن جهانی تدبر در قرآن قطر اظهار کرد: 590 درخواست برای مشارکت در همایش ارائه شده که 180 مورد از این درخواست‌ها متعلق به پژوهشگران است.

 

شیخ عبدالله النعمه در ادامه افزود: هیأت داوری وابسته به کمیته علمی انجمن جهانی تدبر در قرآن 58 پژوهش و بیش از 26 مقاله را برای ارائه در همایش انتخاب کرده است و 192 اندیشمند و پژوهشگر از 32 کشور در این همایش حضور خواهند یافت.

 

وی همچنین با بیان این که جلسات بحث و گفت‌و‌گو ویژه بانوان نیز در همایش تدبر در قرآن دوحه برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش در هتل «شرایتون» دوحه برگزار می‌شود و تا 3 روز ادامه دارد.

 

بررسی روش‌های تقویت اثربخشی تدبر در قرآن با هدف تحقق و نشر امنیت و صلح در جوامع و بررسی میزان تأثیر تدبر در قرآن در آگاه‌شدن از مسائل روز جهان اسلام از دلایل نامگذاری همایش به «تدبر در قرآن کریم و تأثیر آن در زندگی» عنوان شده است.

 

تقویت مفهوم تدبر در میان گروه‌های مختلف جامعه، تبیین ابزارهای تقویت تدبر به‌منظور حل مشکلات مختلف امت اسلام و فرصت‌دادن به پژوهشگران به‌منظور عرضه توانمندی‌ها و آثار خود در زمینه تدبر در قرآن از اهداف برگزاری این همایش است.

 

«تدبر در قرآن، مفهوم، هدف و شیوه»، «تأثیر تدبر در قرآن در پیشرفت جوامع»، «تدبر در قرآن و تأثیر عملی آن در زندگی» و همچنین «تدبر در قرآن و ابزارهای بررسی مشکلات روز» از محورهای اصلی همایش قرآنی دوحه است.

 

این همایش همچنین با برگزاری جلسه گفت‌وگو با موضوع «نقش رسانه‌های گروهی در نشر مفهوم تدبر در قرآن» و همچنین جلسه‌ای با موضوع «برنامه‌ها و ابزارهای تبلیغی برای نشر فرهنگ تدبر در قرآن» همراه خواهد بود./994/ب102/د

ارسال نظرات