۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۷۴۹۵۳

لیگ فوتبال انگلیس تحت تأثیر روزه‎داری بازیکنان مسلمان

خبرگزاری رسا ـ با نزدیک شدن به ماه رمضان و روزه‎داری بازیکنان مسلمان تیم‎های لیگ برتر انگلیس، فرهنگ فوتبالی این کشور تحت تاثیر شدید آموزه‎های اسلامی قرار گرفته است.
تاثير بازيکنان مسلمان بر فرهنگ فوتبالي انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، بازیکنان مسلمان لیگ برتر انگلیس و روزه داری آنان در ماه رمضان، فرهنگ فوتبالی این کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.


آبو دیابی، بازیکن خط میانی تیم فوتبال آرسنال انگلیس در این ارتباط می گوید: آرسنال ترجیح می دهد که من روزه نگیرم، اما آنها درک می کنند که ماه رمضان یک ماه ویژه است و به همین جهت تلاش می کنند که شرایط را برای من مهیا کنند.

 
دمبا با، بازیکن 28 ساله تیم نیوکاسل نیز می گوید که در ماه رمضان با برخی از مربیان باشگاه هایی که در آنها بازی کرده است مشکل داشته اما همچنان به اعتقادات خود پایبند است. 


وی می گوید: من به مربیانی که از روزه داری من خشنود نیستند می گویم که گوش کن مربی، من حتما روزه می گیرم، اگر عملکردم در ماه رمضان خوب بود که من را در ترکیب اصلی قرار بده، در غیر این صورت هیچ مشکلی با نیمکت نشینی ندارم.


آمارها نشان می دهند که حدود 42 بازیکن از بازیکنان فوتبال لیگ برتر انگلیس مسلمان هستند.
این در حالی است که در سال 1992 میلادی تنها یک بازیکن مسلمان در لیگ برتر انگلیس حضور داشت.


صحنه های سجده و بالا بردن دستها به نشانه تشکر از خدا پس از به ثمر رساندن گل پیروزی به وسیله بازیکنان مسلمان از جمله تصاویری است که این روزها برای تماشاچیان و بینندگان تلویزیونی در انگلیس به امری عادی تبدیل شده است.


تاثیر فرهنگ اسلامی بازیکنان مسلمان بر مردم انگلیس به حدی است که کودکان غیرمسلمانی که در پارک های شهر نیوکاسل به بازی فوتبال می پردازند نیز پس از به ثمر رساندن گل به شیوه مسلمانان بر روی زانوهای خود افتاده و خدا را شکر می کنند.


بازیکنان مسلمان تیم های انگلیسی می توانند غذاهای حلال بخورند، جدا از بقیه حمام کنند و زمان و مکانی نیز برای وقت نماز در اختیار آنان قرار داده می شود.


مسلمانان اقلیت قابل توجهی در انگلیس محسوب می شوند و نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/د

ارسال نظرات