۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۷۵۲۸۶
مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد؛

راه اندازی رادیو اینترنتی باران برای پوشش برنامه های ماه رمضان/ پنج شنبه روز اول رمضان در انگلیس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس با بیان این که رویت هلال ماه مبارک رمضان به دلیل هوای ابری و شرایط نامساعد جوی در این کشور به سختی صورت می‎پذیرد گفت: تا این لحظه به این نتیجه رسیده‎ایم که ماه رمضان در شهر لندن از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.
مرکز اسلامي انگليس هلال ماه رمضان

 

حمید فرجی، مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با بیان این که طبق فتوای مقام معظم رهبری استهلال ماه رمضان باید از سوی خود مرکز صورت بگیرد، گفت: به دلیل هوای ابری و شرایط نامساعد جوی رویت هلال در انگلیس به سختی صورت می پذیرد.


وی خاطرنشان کرد: مرکز اسلامی انگلیس با وجود تمامی این مشکلات و با استمداد از موسسات نجومی معتبر و سازمان هایی که در این زمینه فعال هستند تلاش دارد که آغاز ماه رمضان را به طور دقیق مشخص کند.


مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس افزود: کارشناسان اعلام کرده اند که به دلیل هوای ابری لندن رویت هلال ماه تا بعدازظهر فردا سه شنبه در آسمان این شهر امکان پذیر نخواهد بود.


حمید فرجی گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می کنم به این نتیجه رسیده ایم که ماه مبارک رمضان از روز پنجشنبه در شهر لندن آغاز خواهد شد اما همچنان مشغول رصد سایت های مختلف نجومی هستیم و چنانچه تغییری به وجود آید آن را اعلام خواهیم کرد.


وی با اشاره به قطع کلیه شبکه های جام جم صدا و سیما در اروپا به علت تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران و عدم دسترسی ایرانیان مقیم انگلیس به شبکه های رادیویی برای آگاهی از زمان دقیق افطار و سحر به وقت لندن افزود: مرکز اسلامی انگلیس به همین دلیل رادیویی را تحت عنوان رادیو اینترنتی باران راه اندازی کرده تا ایرانیان مقیم انگلیس بتوانند در طول ماه رمضان از برنامه های آن در طول روز و به ویژه اعلام زمان افطار و سحر به وقت محلی استفاده نمایند.


مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس سپس به تشریح برنامه های گسترده این مرکز اسلامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: هر روز در ماه مبارک رمضان کلاس های قرآنی به مدت دو ساعت ویژه نوجوانان و جوانان و به مدت یک ساعت و نیم ویژه بانوان در مرکز اسلامی انگلیس برگزار می شود.


حمید فرجی افزود: دو ساعت پیش از اذان مغرب نیز یک جزء از قرآن کریم به شیوه ترتیل ختم و پس از آن نیز یک ساعت سخنرانی به زبان های مختلف و در سالن های جداگانه برگزار می شود. پس از آن نیز اقامه نماز جماعت و افطار دسته جمعی را خواهیم داشت که به طور میانگین 1000 نفر در این مراسم شرکت می کنند.


وی با بیان این که مراسم افطار دسته جمعی در تمامی سی روز ماه مبارک رمضان در این مرکز برقرار است خاطرنشان کرد: مسلمانان ملیت های مختلف که ساکن انگلیس هستند با کمک های مادی و معنوی خود تاثیر بسزایی در برگزاری این مراسم دارند.


مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس ادامه داد: بلافاصله پس از مراسم افطار نیز دعای افتتاح و محفل قرآنی برای افرادی که مایل به قرائت قرآن به صورت دسته جمعی هستند برگزار خواهد شد.


حمید فرجی با بیان این که مرکز اسلامی انگلیس دارای یک دارالقرآن فعال است که 350 دانش آموز قرآنی در آن تحصیل می کنند، گفت: در طول ماه رمضان دو مسابقه حفظ و قرائت قرآن برگزار می شود؛ مسابقه ای ویژه دانش آموزان مدرسه قرآنی مرکز اسلامی لندن و مسابقه سراسری دیگری که قاریان و حافظان قرآن از سراسر انگلیس در آن شرکت می کنند.


وی افزود: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان در مرکز برگزار می شود. 


مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس سپس به تشریح برنامه های این مرکز در شب های قدر پرداخت و گفت: ویژه برنامه های شب قدر پس از اتمام برنامه های روزانه آغاز می شوند و شامل قرائت قرآن، سخنرانی، عزاداری به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) و مناجات نیمه شب خواهد بود. 


حمید فرجی خاطرنشان کرد: مرکز اسلامی انگلیس در شب های قدر تا سحر باز است و برای افرادی که مایل هستند شب احیاء در مرکز حضور داشته باشند برنامه های مختلفی مانند برگزاری نماز قضاء، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و توزیع سحری تدارک دیده شده است.


وی با بیان این که مرکز اسلامی انگلیس طبق معمول هر سال برنامه سخنرانی گسترده ای را به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی در ماه رمضان برنامه ریزی کرده است گفت: در دهه اول ماه رمضان حجت الاسلام و المسلمین معزی رییس مرکز اسلامی انگلیس، در دهه دوم حجت الاسلام بهمن پور و در دهه سوم حجت الاسلام شمالی به زبان فارسی سخنرانی خواهند کرد. 


مدیر روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس افزود: در پانزده شب اول ماه رمضان برنامه سخنرانی به زبان عربی نیز خواهیم داشت که به شکل سمینار و به همراه پرسخ و پاسخ است و هر شب توسط با حضور یک سخنران برگزار می شود.


حمید فرجی با بیان این که سخنرانی های انگلیسی در پانزده شب دوم ماه رمضان برگزار می شود گفت: سخنرانی پنج شب اول بر عهده احمد حنیف و ده شب آخر نیز بر عهده حجت الاسلام بهمن پور خواهد بود. 


وی از برگزاری نماز عید فطر در مرکز اسلامی انگلیس خبر داده و خاطرنشان کرد: به علت کمبود جا در مرکز و جمعیت زیاد شرکت کنندگان، نماز عید فطر در دو نوبت در مرکز اسلامی انگلیس اقامه می شود./990/ت301/ک

 

ارسال نظرات