۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۷۶۲۹۴

برگزاری جشنواره قرآنی در راولپندی پاکستان

خبرگزاری رسا ـ به مناست ماه مبارک رمضان جشنواره قرآنی به همت خانه فرهنگ کشورمان از 27 الی 31 تیرماه در راولپندی پاکستان برگزار می‎شود.
قرآن کريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خانه فرهنگ ایران در راولپندی با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد، مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان و شورای هنری راولپندی از تاریخ 27 الی 31 تیرماه سال جاری اقدام به برگزاری جشنواره قرآنی می‎کند.

 

در این جشنواره که نهادهای فرهنگی ایران مستقر در پاکستان و بخشهای فرهنگی، هنری و قرآنی محلی پاکستان حضور خواهند داشت، علاوه بر نمایش قرآنهای نفیس موجود در مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان، دانشگاه ها و موسسات هنری نیز پایان نامه های دانشگاهی، هنر های دستی قرآنی و دیگر کتب و منابع قرآنی خود را به معرض نمایش و فروش می گذارند.

 

همزمان محفل انس با قرآن و نعت و شعر خوانی قرآنی نیز با حضور قاریان برجسته قرآن کریم، شاعران و نعت خوانان برگزار و نیم ساعت قبل از افطار از رسانه ها پخش خواهد شد.

 

خوش نویسی قرآن از دیگر برنامه های جشنوراه است که یکی از هنرمندان خطاط با برپایی غرفه خوشنویسی قرآن این امکان را فراهم کرده است که هنرمندان خوشنویس بخشی از قرآن کریم را خوشنویسی کنند.

 

همچنین مسابقه حفظ سوره مبارکه نور نیز ویژه خواهران برگزار می شود که طی برنامه ای مستقل در ایام جشنواره به برندگان مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد./994/ب102/د

ارسال نظرات